امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

پرونده هزینه‌ های اقتصادی مناقشه قره باغ روی میز هیسپان تی وی

مشاهده ۲۷۳
۱۳۹۹/۰۸/۱۱- ۱۳:۰۴

این قسمت از برنامه «شکاف اقتصادی» شبکه هیسپان تی وی، به موضوع هزینه‌ های اقتصادی مناقشه قره باغ میان ارمنستان و آذربایجان می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با اشاره به جنگ بین ارمنستان و آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ، به مرور آخرین وضعیت اقتصادی منطقه قره باغ و انگیزه‌ های اقتصادی که به نظر می رسد در کنار سایر دلایل موجب بروز این جنگ شده است، پرداخته می‌ شود.
«شکاف اقتصادی» با اجرای مهدیه اسماعیل‌ پور ضمن واکاوی تاثیر همه‌ گیری ویروس کرونا بر وضعیت اقتصادی و زندگی ساکنان این منطقه، به وجوه ژئواستراتژیک این جنگ از دید بازیگرانی نظیر ترکیه، آذربایجان، روسیه و ارمنستان می‌ پردازد.
همچنین در این برنامه به خودکفایی منطقه قره باغ در تولید برق و حتی صادرات آن به ارمنستان و روسیه، خطرات این جنگ برای خط لوله باکو-تفلیس-جیحان، نقش نفت در اقتصاد قره باغ و موضع‌گیری کشورهای دیگر نسبت به جنگ میان ارمنستان و آذربایجان آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ پرداخته خواهد شد.
برنامه «شکاف اقتصادی» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبانگردانی متن آیتم های تصویری و اجرای مجری اسپانیایی زبان بازسازی و پخش می‌ شود.
این برنامه روزهای دوشنبه ساعت 5:30 به وقت تهران و تکرار آن همان روز ساعات 10:30 ،14 ،19:30 و روز سه شنبه ساعت3:30 ،13و 17:30روی آنتن شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی می‌ رود.

امتیاز شما