امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
از رادیو وحدت بشنوید
از رادیو وحدت بشنوید

از نامه‌ های رهبری به جوانان اروپا تا نقش رسانه‌ های غرب در اسلام هراسی

مشاهده ۹۲۸
۱۳۹۹/۰۸/۱۲- ۱۱:۳۶
تعداد بازدید:928

رادیو وحدت امروز در برنامه‌ های مختلف، ابعاد وحدت اسلامی و چرایی ستیزه جویی‌ های غرب با این مساله را بررسی می‌ کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«میراث ماندگار» ۱۲ آبان به بررسی نامه‌ های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری به جوانان اروپا اختصاص دارد.

کشته شدن رمی فریس، فعال محیط زیست به دست پلیس فرانسه در ششم آبان ۱۳۹۳ در یک تجمع اعتراضی علیه پروژه سدسازی در منطقه «تست وتلان» در محدوده شهر «لیسل سور تارن» در جنوب شرق فرانسه، موجی بزرگ از اعتراضات مردمی را در شهرهای پاریس، نانت، تولوز، لیل، بردو و اوینیون به وجود آورد. هم‌زمانی اعتراضات مردم فرانسه با چاپ تصاویر توهین‌آمیز علیه پیامبر بزرگ اسلام در نشریه شارلی ابدو و تشدید جریان اسلام‌ هراسی توسط دولتمردان و رسانه‌ های غربی در این کشور و برخی کشورهای اروپایی، رهبر معظم انقلاب اسلامی را بر آن داشت تا یک بار در اول بهمن ۱۳۹۳ و دیگری در هشتم آذر ۱۳۹۴ به زبان انگلیسی با جوانان اروپایی و آمریکای شمالی صحبت کنند و به آنان یادآور شوند که «دولتمردان و سیاستمداران غربی آگاهانه، راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا می‌ کنند»

در برنامه«میراث ماندگار» امروز بیژن مقدم، از فعالان و مدیران رسانه ای درخصوص محورهای این نامه‌ ها و اثرگذاری آن در جهان با هدف روشنگری دسیسه‌های غرب سخن می‌ گوید. این برنامه از ساعت ۱۸:۱۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو وحدت پخش می‌ شود.

مستند«راوی» نیز به پخش و بررسی مستندهایی با محور مسلمانان در جهان می‌پردازد. در برنامه امروز مستند«اسلام خندان» با محور معرفی کشور اندونزی و سابقه دین اسلام در این کشور، امروز ساعت ۱۴:۴۵ از رادیو وحدت تقدیم شنوندگان می‌شود.

در برنامه«سروش همدلی» دوشنبه 12 آبان ساعت ۲۰:۴۵، سید حسین توانا، امام جمعه اهل تسنن چاه بنادر درباره خوش اخلاقی پیامبر(ص) و شاخص های مکارم اخلاق صحبت می‌کند. همچنین این برنامه با کارشناسی زین العابدین اعتمادی، به موضوع توجه پیامبر(ص) به اتحاد می‌پردازد.

گفتنی است برنامه«امت رسول الله» نیز با هدف توجه به به تقریب مذاهب و وحدت مسلمانان فراتر از مرزهای جغرافیایی و بیان مشکلات مسلمانان ساکن کشورهای مختلف و پرداختن به تفاوت فرقه‌ های مختلف دین اسلام و وحدت میان آنها از رادیو وحدت پخش می‌ شود. در این برنامه با فعالین حوزه وحدت، با هدف معرفی کشورهای مختلف از جمله آرژانتین، برزیل، مصر، لیبی، لبنان، سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان، اندونزی، یمن و... ارتباط تلفنی برقرار می‌شود.

همچنین در برنامه«امت رسول الله» محسن اسلام زاده، مستندساز یکی از فعالین حوزه وحدت، از خاطرات سفر به کشورهای مختلف مانند افغانستان، سوریه، عراق، لیبی، اندونزی و از تجربیات جالب و متفاوت خود با مسلمانان شیعه و سنی می‌گوید. این برنامه به گویندگی مسعود خواجه وند، نویسندگی سید مرتضی سیدمحمدی و آیتم سازی صادق مهرانی و کارشناسی علی اکبر سیاح طاهری، ساعت 21 روی آنتن می رود.

در برنامه«فرهنگ مردم» به مناسبت فرا رسیدن سالروز فرخنده میلاد رسول مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مخاطبان با  آداب و رسوم مردم شهرهای مختلف در برگزاری جشن میلاد حضرت رسول(ص) آشنا می‌شوند. این برنامه دربردارنده آیین‌ ها، سنت ها، مراسم موسیقی محلی، ادبیات شفاهی، فرهنگ مردم ایران، اشعار محلی، مثل ها، متل ها، چیستان‌ها، قصه‌ ها و ... است که ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود.

برنامه«از سکوت تا بایکوت» نیز با طرح موضوعاتی همچون جریانات رسانه‌ ای، تکنیک‌ ها و تاکتیک‌ ها، راه‌ های مقابله با خط تبلیغی دشمن و…به بررسی جریان اسلام هراسی در رسانه‌های مکتوب اختصاص دارد. این برنامه امروز با حضور کارشناسان حوزه دین و رسانه، مژگان میرآفتاب و دکتر مرضیه مینایی پور،  به شگردهای رسانه‌ های غربی و شبکه‌ های ماهواره‌ ای در چگونگی بازتاب اخبار جهان اسلام می‌پردازد. برنامه«از سکوت تا بایکوت» را 12 آبان از ساعت ۲۳ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو وحدت بشنوید.

امتیاز شما