امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

پیمان برادری بختیاری‌ ها و قشقایی‌ ها در «گُوگری»

مشاهده ۱۷۶۱
۱۳۹۹/۰۸/۱۹- ۱۱:۰۵

تله فیلم«گُوگری» به تهیه کنندگی مرتضی رحیمی و کارگردانی علی اسیوند در صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری تولید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، داستان تله فیلم «گُوگری» درباره زندگی دو جوان به نام های بردین با اصالت بختیاری و آراز با اصالت قشقایی است که هر دو تحصیل کرده و برای پیدا کردن شغل و کسب استقلال مالی، در حال دست و پنجه نرم کردن با معضلات و مشکلات اجتماعی هستند. آراز که درگیر ورشکستگی و مشکلات مالی برای مداوای همسرش است، پیامکی از طرف یک چوپان که مدعی است مقدار قابل توجهی زیرخاکی را اتفاقی پیدا کرده است، دریافت می‌ کند و پیامک را به بردین، که دوست و همکلاسی قدیمی اش است، نشان می‌ دهد تا باهم به سراغ چوپان بروند و عتیقه‌ ها را از او خریداری کنند تا بتوانند از طریق فروش آنها سود سرشاری به دست بیاورند، غافل از اینکه بردین به نوعی زخم خورده چنین اتفاق مشابهی است و تلاش می‌ کند به هر طریقی چوپان را بیابد. در این میان بردین و آراز پیمان برادری (یا همان گُوگری در گویش بختیاری) می‌ بندند و هم قسم می‌ شوند تا این ماجرا را به نتیجه برسانند.

در این تله فیلم فرهنگ، آداب و رسوم و نمادهای بومی و محلی دو طایفه بزرگ بختیاری و قشقایی در استان چهارمحال و بختیاری از جمله لباس، غذا و آئین‌ های سنتی در برگزاری مراسم عروسی به تصویر کشیده شده است و لوکیشن‌های این فیلم در شهرستان بروجن در حاشیه زیبای تالاب بین المللی چغاخور و همچنین در شهر بلداجی ضبط شده است.

تله فیلم «گُوگری» به تهیه کنندگی مرتضی رحیمی، کارگردانی علی اسیوند و به قلم سید مهدی سجادپور در سیمای جهان بین تولید شده است و از دیگر عوامل تولید آن، مجید گل سفیدی مدیر تصویربرداری، حمیدرضا اسلامی مدیر صدابرداری و مهدی دهقان تدوینگر اثر هستند.

در این فیلم بازیگران شناخته شده کشوری در کنار بازیگران محلی به ایفای نقش پرداخته اند که از جمله آنها می توان به اسامی علی اوسیوند، مرتضی رحیمی، قربان نجفی، داراب آقاسی زاده، کامران دهقان، مرجان علوی، فخری قائدی، اشرف شاه حسینی، کبری گودرزی، حبیب تاجمیری، حجت الله نجف پور، قاسم سلیمانی، مسلم جان پناه، رضا فرخ وند، یوسف بهرامی، سعید شاه حسینی، رویا لطف الله، بهادر امیدی، مرتضی شاهبندری، مارتیا رحیمی و عماد دارابی اشاره کرد.

تصاویر

امتیاز شما