امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
نقدزاده:
نقدزاده:

«پردیس» با «روزگار جوانی» رقابت نمی‌کند

مشاهده ۳۴۴
۱۳۹۹/۰۸/۲۴- ۱۱:۰۲
تعداد بازدید:344

کارگردان سریال «پردیس» گفت: زمانیکه متن‌های «پردیس» را خواندیم خاطرات سریال «روزگار جوانی» در ذهنمان تداعی شد و گفتیم شاید فضای این دو سریال شبیه به هم باشد و اصلا قصد رقابت با آن را نداشتیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی«سعید نقدزاده» کارگردان مجموعه تلویزیونی «پردیس» که این روزها به تهیه کنندگی حمید نیلی و بازی سلمان فرخنده، مهدیه نساج، نیلوفر هوشمند، محیا اسناوندی و ...، ساعت ۱۲:۱۵ از شبکه سه به روی آنتن می‌رود، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره جذابیت قصه دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می‌کنند، برای مخاطبان گفت: به هر حال من خودم سالها دانشجو بودم و فارغ التحصیل رشته نمایش هستم. اما خب در خوابگاه زندگی نکردم و از طریق دوستانی که داشتم خیلی با این فضا غریبه نبودم. بخشی از جذابیت این سریال به خاطر این بود که کمتر کسی به سمت قصه‌هایی با چنین فضایی ورود کرده بودند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته سریال روزگار جوانی پخش شده بود که کار خوب و ماندگاری بود و حتی زمانیکه متن را خواندیم خاطرات آن سریال در ذهنمان تداعی شد و گفتیم شاید فضای این دو سریال شبیه به هم باشد و اصلا قصد رقابت با آن سریال را نداشتیم. 

این کارگردان همچنین افزود: در این سریال نمی خواستیم حرف هایی بزنیم که شعاری باشد و اینکه نمی خواستیم دردهای بزرگ این قشر را حل کنیم. اما موارد کوچکی در هر قسمت وجود داشت که به آنها ورود کردیم اما اینکه چقدر توانستیم موفق عمل کنیم را باید از بازخوردهای مخاطبان متوجه شد.

نقدزاده درباره انتخاب بازیگران این سریال که اغلب از چهره‌های جدیدی هستند گفت: با توجه به جنس کار بودجه کمی در اختیارمان قرار گرفت و به همین خاطر نمی توانستیم به سمت چهره‌ها برویم. از سویی بازیگرانی با این سن و سال که شناخته شده هم باشند کم داریم . همچنین به دلیل زمان کوتاهی که در هر قسمت داریم شاید بسیاری از این افراد تمایل به حضور نداشتند. در وهله بعدی به خاطر اینکه باید بازیگرانمان با لهجه صحبت می‌کردند عملا انتخاب را برای ما سخت و محدود شد.

وی ادامه داد: شاید بد نباشد بگویم ۹۰ درصد از بازیگرانی که در سریال پردیس با لهجه صحبت می‌کنند به طور واقعی اصالت همان شهر را دارند و این به ما کمک بسیاری کرد. 

این کارگردان در ادامه بیان داشت: البته در کنار بازیگرانی که چهره جدید هستند برخی چهره‌های شناخته شده هم داریم مثل سلمان فرخنده، مهدیه نساج، نیلوفر هوشمند، محیا اسناوندی.فریبا طالبی.ستاره حسینی همچنین سایر بازیگرانمان نیز بازیگران خوب تئاتری هستند و اکثرا از دوستانم بودند که لطف کردند و در ساخت این سریال من را همراهی کردند.

وی با اشاره به مدت زمان کوتاه هر قسمت نیز عنوان داشت: صحبت اولیه مان ۱۰۰ قسمت بود و در ادامه به ۵۲ قسمت رسید و قرار شد اگر استقبال خوب بود ادامه آن هم تولید شود. از همان ابتدا فرمت ساختاری سریال به همین شکل بود.

نقدزاده درباره تولید ادامه این سریال نیز گفت: از الان قصه‌هایی طراحی شده و آماده داریم و می توانیم شخصیت هایی را به داستان اضافه کنیم.

این کارگردان با بیان رضایت خود از زمان پخش نیز گفت: جنس کار طوری است که خیلی توقعی نداریم. قطعا دوستان در سازمان صدا و سیما بررسی کرده اند و به بهترین زمان ممکن رسیدند. 

امتیاز شما