امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

چاپ سوم کتاب «نهادینه‌ های اساطیری در شاهنامه فردوسی» در انتشارات سروش

مشاهده ۷۴۱
۱۳۹۹/۰۸/۲۶- ۱۰:۵۷

انتشارات سروش چاپ سوم کتاب «نهادینه‌ های اساطیری در شاهنامه فردوسی» تألیف مهوش واحددوست را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در کتاب «نهادینه‌ های اساطیری در شاهنامه فردوسی»، شاهنامه فردوسی دارای ژرف‌ ساخت و روساخت است: ساختار و لایه‌ های بیرونی آن، معنا، محتوا، شگردهای ادبی و هنری و شیوه‌ها و فنون داستان‌ پردازی است و ژرف‌ ساخت آن مربوط به تار و پود اساطیری این کتاب است. کتاب حاضر به‌ عنوان کتاب مرجع، در حد توان سعی کرده تا خواننده را با ژرف‌ ساخت شاهنامه آشنا کند. کتاب با اساطیر ایران به‌ طور کلی آغاز می‌ شود و آنگاه به اسطوره‌ شناسی شاهنامه فردوسی می‌ رسد. اندک‌ اندک مباحث آن خاص‌ تر می‌ شود؛ بن‌ مایه‌ های اساطیری در شاهنامه شامل 1: آفرینش، 2: چهره‌ های نمادین (بن‌ مایه‌ های شاه و قهرمان)، 3: بن‌ مایه موجودات اساطیری(موجودات فراطبیعی، جانوران)، 4: بن‌ مایه‌ های طبیعت (گیاهان و رستنی‌ ها، آب و آتش)، 5: بن‌ مایه جا و مکان، 6: بن‌ مایه ابزارها و چیزهای شگفت و اساطیری و 7: بن‌ مایه باورها و آیین‌ های اساطیری می‌شود. ساختار تألیفی کتاب آن‌ چنان است که مخاطب بدون صرف وقت زیاد، به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا می‌ کند.

چاپ سوم این اثر در 509 صفحه وزیری، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 80000 تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقه مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

مخاطبان برای تهیه این کتاب می‌ توانند از طریق فروشگاه با شماره 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شماره 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی @soroushpub_com،  واتساپ به شماره 09301949130  و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

 

تصاویر

امتیاز شما