امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

«درخواست نهایی» بازار سهام به آنتن شبکه یک رسید

مشاهده ۳۲۷
۱۳۹۹/۰۸/۲۸- ۱۱:۳۷

پیام های فیلم «درخواست نهایی»، امروز در مجموعه برنامه «سینما حکمرانی» بازخوانی می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فیلم «درخواست نهایی» فیلمی درام و مهیج و محصول سال 2011 کشور آمریکا است که بازیگران مطرحی چون کوین اسپیسی، زکری کوینتو و پل بتانی در آن ایفای نقش کرده اند. محمد رضا حاجی جعفری، تهیه کننده مجموعه مستند «سینما حکمرانی» که امروز چهارشنبه 28 آبان، ساعت 20 : 19 دقیقه از شبکه یک پخش می‌ شود، با اشاره با اینکه داستان این فیلم درباره بحران مالی 2008 آمریکا و تاثیر آن بر بورس و شرکت های بورسی آمریکا است گفت: با توجه به ضرر فوق العاده ای که اخیرا مردم در بورس کردند و معضلات بنیادی که در بورس ما وجود دارد، بازخوانی پیام های فیلم «درخواست نهایی» و اتفاقاتی که در سال 2008 آمریکا افتاد، را به بینندگان این برنامه پیشنهاد می‌کنیم.
حاجی جعفری، افزود: «درخواست نهایی» پیام های خوبی برای بورس و شرکت های بورسی ما هم دارد، اینکه افرادی دربازار سرمایه هستند به نام سیگنال فروش، افرادی که حاضر هستند سهام ها را به قیمت ارزان به سهامداران خرد بفروشند و آن‌ها ضرر کنند و بسیاری از مردم را قربانی خواسته‌های خودشان بکنند، این فیلم دقیقا همین اتفاقات را در آمریکا روایت می‌ کند و پیام دیگرش شفافیت در بازار سهام و بورس است که اگر فعالیت های شرکت های سرمایه گذاری شفاف سازی شود و شرکت ها اطلاعاتشان را صریح و بی پرده اعلام کنند که یکی از مواد قانونی است و متاسفانه در کشور ما اجرا نمی‌شود، سهام گذار با مشکلات کمتری مواجه می‌شود. 
داستان این فیلم از این قرار است که یک شرکت بزرگ مالی، تعدیل نیرو می‌ کند. یکی از قربانیان این رویداد مدیر بخش کنترل بحران است که پیش از این اتفاق روی یک پروژه آنالیز عظیمی‌کار می‌ کرد. دستیار او پس از ساعت کاری تحقیقات خود را کامل می‌ کند و با همکارانش تماس می‌ گیرد و اطلاعاتی راجع به فاجعه مالی شرکت را در اختیار آن‌ها قرار می دهد و...
مجموعه مستند «سینما حکمرانی» که در 10 قسمت تهیه شده است، هر بار با پخش بخش هایی از یک فیلم سینمایی، پیام های مهم آن را به مخاطب و سیاستمداران، یادآوری می‌ کند.
«رستگاری در شاوشن» به کارگردانی، فرانک دارابونت از جمله فیلم هایی است که بخش هایی از آن در «سینما حکمرانی» بررسی می‌ شود. این مجموعه کاری از گروه جهش تولید است که اولین فصل آن در 10 قسمت تهیه و پخش آن از 7 آبان ماه آغاز شده است.

امتیاز شما