امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

اعلام ویژه برنامه‌ های رادیو تهران به مناسبت آغاز هفته بسیج

مشاهده ۵۶۳
۱۳۹۹/۰۸/۲۸- ۱۴:۱۷

شبکه رادیویی تهران با تدارک ویژه برنامه‌ های متعدد و بخش های ویژه، هفته بسیج را گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «تهران میدان شهداء» ضمن قدردانی از خانواده‌ های معظم شهداء و ایثارگران، با همسر شهید، فرزندان، والدین شهداء و ایثارگران گفت وگو می‌کند. این هفته به مناسبت گرامیداشت آغاز هفته بسیج، برنامه «تهران میدان شهداء» به زندگینامه شهید مصطفی صدرزاده، شهید شاخص بسیجی اختصاص یافته است. مصطفی صدرزاده وقتی ۱۷ ساله شد به او مسئولیت‌ های سنگین محول می‌ کردند، به طوری که فرمانده پایگاه بسیج شده بود و دو هیئت و دو مسجد بنا کرد.  وی در میان شهدای مدافع حرم به واسطه اینکه در قالب یک تبعه افغان به سوریه اعزام شده بود، دارای وجه تمایز است؛ زمانی که ایران به سوریه اعزام نیرو نداشت، مصطفی مجبور شد خود را به عنوان یک افغانستانی جا بزند و...

برنامه تهران میدان شهداء جمعه‌ها از ساعت 16:40 و پنجشنبه‌ها ساعت 11:15 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز یا موج ای.ام ردیف 1332 کیلوهرتز روی آنتن رادیو تهران می رود.

گفتنی است شبکه رادیویی تهران به مناسبت هفته بسیج،  لوح فشرده برنامه «تهران میدان شهداء» که مستندی از زندگی 40 شهید بزرگوار؛ شهدای ترور، شهدای خدمت، شهدای دانش آموز، شهدای ارامنه، شهدای مدافع حرم، بانوان شهید و شهدای دفاع مقدس را تدارک دیده است که به تمامی مراکز  فرهنگی، مراکز استانی شبکه‌ های رادیویی و تلویزیونی، استانداری و فرمانداری‌ ها و... اهداء می‌ کند.

گروه برنامه ریزی و مدیریت شهری رادیو تهران نیز با بخش های ویژه هفته بسیج را گرامی می دارد. ویژه برنامه «مدرسه عشق» به بسیجی‌ هایی که اکنون در عرصه کارآفرینی، تولید علم و اقتصاد دانش بنیان فعال هستند و در راه پیشرفت و خودکفایی ایران اسلامی تلاش می‌کنند، اختصاص دارد. این ویژه برنامه در 7 قسمت 30 دقیقه ای تقدیم مخاطبان می‌ شود.

برنامه «بازار تهران» در هفته بسیج، با توجه به این که سازمان بسیج مستضعفین 10 طرح اساسی در نهضت جهش تولید با اولویت جهش در کشاورزی و امنیت غذایی برای مردم دارد، به عملکرد بسیج در این حوزه‌ها می‌ پردازد. این برنامه را شنبه تا چهارشنبه ساعت 11:5 از رادیو تهران بشنوید.

در برنامه «پشت صحنه» ساعت 21، با هنرمندان بسیجی در حوزه سینما و تلویزیون گفت و گو می‌شود. علاوه بر این، عواملی که در سینما و تلویزیون نقش بسیجی را ایفا کرده اند، در این برنامه از خاطراتشان می‌گویند.

برنامه «پارک شهر» نیز برنامه‌ های این هفته را تقدیم شهدای گرانقدر بسیج می‌ کند. گفت و گو با فرماندهان بسیج، تحلیل و بررسی نقش بسیج در دوران سازندگی، نقش بسیج در دوره تحریم، پیگیری و معرفی عملکرد و دستاوردهای موشکی و هسته ای و نقش روحیه بسیجی در رسیدن به این دستاوردها، از جمله بخش های برنامه است. از دیگر آیتم های برنامه می توان به نقش بسیج در دوران کرونا و نگاه مجموعه بسیج به حرکت های جهادی و مواسات و کمک مومنانه اشاره کرد. برنامه «پارک شهر» از رادیو تهران هر روز ساعت 6:30 شنیده می‌شود.

برنامه«تالار وحدت» از ساعت 23 با پخش موسیقی، تصنیف و ترانه‌ های خاطره انگیز بسیج و سرودهای دل انگیز، یاد و خاطره شهداء، دلاورمردان ایثارگر و بسیجیان را گرامی می دارد. این برنامه به همه ژانرهای موسیقی توجه دارد و از معیارهای  موسیقی خوب در برنامه گفته می‌ شود.

گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران در برنامه «گفتاورد» ساعت 12:10، به بررسی این که چرا فرهنگ بسیجی هنوز در تمام امور و کارهای کشور ساری و جاری نشده است، می‌ پردازد. این برنامه با حضور دکتر شهبازی، رئیس بسیج مهندسین صنعتی کشور و دکتر حسن پور، مسئول بسیج اصناف کشور، با اجرای دکتر امیر دبیرمهر پخش می‌شود.

 برنامه عصرگاهی«تهران من» هر روز از ساعت 16 با بخش های متنوع و متفاوت، مخاطبانش را همراهی می‌کند. بخشی از این برنامه در این هفته به ارائه مستند، گزارش و گفت و گو با جهادگران بسیجی که در راه کمک به بیماران کرونایی و کمک های مومنانه عمل می‌ کنند، اختصاص یافته است.

همچنین سخنرانی اساتید و کارشناسان در خصوص تاثیر فرهنگ بسیجی در فرهنگ، صنعت و پزشکی ساعت 15:30 از برنامه «حکیمیه» پخش خواهد شد. برنامه «علم بهتر است» را در روز پنجشنبه 29 آبان، ساعت 21 با ویژه برنامه بسیج، تولید علم و معرفی نخبگان بسیجی می‌ شنوید.

گفتنی است برنامه «تهران کلینیک» با بیان خدمات بسیج جامعه پزشکی در دوران کرونا، از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10 از گروه تهران و رویدادها پخش می‌ شود.

پخش روزانه وصیت نامه شهدا، سروده‌ ها و نوحه‌ های مرتبط با بسیج، گفت و گو و مصاحبه با مسئولان بسیج، بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس و معرفی پایگاه‌های بسیج تهران و... از دیگر برنامه‌ های رادیو تهران به مناسبت هفته بسیج است.

 

امتیاز شما