امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

اقدامات ویژه صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در چهل و یکمین سالروز هفته بسیج

مشاهده ۳۱۳
۱۳۹۹/۰۹/۰۱- ۱۱:۰۲

همزمان با چهل و یکمین سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در خصوص تشکیل نهاد مقدس بسیج، صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی ویژه برنامه‌ های رادیویی و تلویزیونی متعددی را در چهار حوزه صدا، سیما، خبر ، فضای مجازی در این ایام ویژه هفته بسیج تولید و پخش می‌ کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیمای مرکز ویژه برنامه تلویزیونی «بسیج» را در 6  برنامه 60 دقیقه ای به تهیه کنندگی عباس احمدزاده در این هفته روی آنتن می‌ برد و در آن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ ها و ایثارگری‌ های بسیجیان پیشکسوت هشت سال دفاع‌ مقدس به معرفی نسل حاضر بسیج و فعالان علمی و نخبگان بسیجی می‌پردازد. گزارش فعالیت های بسیج در شهرستان‌ ها، معرفی کتب مرتبط با بسیج و مصاحبه با فعالان بسیج، مصاحبه با اقشارمختلف بسیج، حضور شاعران بسیجی در برنامه، کلام امام و رهبری با موضوع فرهنگ بسیج، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و .... از آیتم های مختلف این برنامه به شمار می آیند.
برنامه شبانه شبکه سهند هم به مناسبت آغاز هفته بسیج به شکل ویژه به این مناسبت می‌پردازد. گفت و گوی صمیمانه با بسیجیان فعال در حوزه‌ های علمی و فرهنگی، سرود و وله‌ های مرتبط با فرهنگ بسیج، مصاحبه مردمی و .... از آیتم های این برنامه خواهد بود. همچنین تولید و پخش مسابقه ویژه هفته بسیج با 8 برنامه 25 دقیقه ای به تهیه کنندگی جعفر آقازاد، زنده باد ایران با سه برنامه 60 دقیقه ای به تهیه کنندگی مرتضی مقدس از دیگر تدارکات شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی به شمار می آید.
سایر برنامه‌های روتین زنده و تولیدی سیما هم از جمله «چای نبات»، «تبریزیم» و «خانواده» به فراخور موضوع به این مناسبت مهم خواهند پرداخت. همچنین در لیست تامین و پخش سیما هم چندین فیلم بلند سینمایی، مستندهای مختلف، ویژه برنامه‌های متنوع، سرود، کلیپ و نماهنگ برای بینندگان شبکه سهند در نظر گرفته شده است.
با توجه به ویژگی منحصر به فرد رادیو برای انعکاس خدمات بسیج شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی هم با چندین ویژه برنامه در خدمت شنوندگان خواهد بود.
«ایثار جلوه لری» در 7 برنامه 55 دقیقه ای به تهیه کنندگی نوید پورنجف، «پارلاق اولدوزلاری» در 7 برنامه 25 دقیقه ای به تهیه کنندگی جواد خازنی، «شجره طیبه» در یک برنامه 55 دقیقه ای به تهیه کنندگی پریسا امیری از جمله ویژه برنامه‌ های شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی در این هفته خواهد بود.
معاونت صدا همچنین در برنامه‌های روتین خود از جمله «سحرلر»، «خانواده»، «صدای ورزش»، «فصل جوانی»، «کندیمیز»، «نمایش الف» و «آوای کتاب» به صورت ویژه به موضوع این هفته می‌پردازد و با شنوندگان همراه می‌شود.

انتخاب سوژه‌های بدیع و تولید گزارش و مستندهای متعدد خبری از جمله بسیج و طرح های مومنانه، گروه ‌های جهادی در مناطق محروم، بسیج و امنیت مردمی، مقابله مستقیم با کرونا، طرح بسیج برای ایجاد امنیت غذایی و جهش در کشاورزی در سال جهش تولید ، گفتگوی ویژه خبری ، پوشش خبری رویداد هفته بسیج در مرکز استان و شهرستان‌ها ، پوشش خبری رزمایش های مختلف این هفته در استان و گلباران مزار شهدا ، تولید گزارش‌های ویژه و ارسال به شبکه‌های سراسری از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در معاونت خبر در هفته بسیج خواهد بود.
همچنین فعالیت فضای مجازی خبرگزاری در انتشار اخبار و گزارش های خبری، تولید و انتشار خبرهای مکتوب، پوشش سریع رویدادهای خبری هفته بسیج در سراسر استان، پوشش خبرهای مهم مرتبط با سایر نقاط کشور، انتشار عکس نوشته‌ها، فیلم ها و کلیپ های مرتبط با هفته بسیج در سایت، کانال ها و صفحات اجتماعی فضای مجازی خبرگزاری، از جمله اقدامات و برنامه‌ های بیش بینی شده معاونت خبر در هفته بسیج است.

بیان دستاوردهای بسیج در بخش‌های مختلف، علاوه بر حوزه‌های تولیدی، فضای مجازی مرکز آذربایجان شرقی نیز در کنار سایر معاونت های تولیدی با تولید و انتشار متن، خبر و گزارش، تولید کلیپ، مستند، عکس نوشت، پوستر و استوری، اینفوگرافی فعالیت‌ های بسیج، پادکست، طراحی صفحه ویژه هفته بسیج در سایت مرکز و بارگزاری تولیدات ویژه مرکز در این خصوص، توزیع و پخش گسترده آن‌ ها در شبکه‌ های اجتماعی به ‌عنوان یک بستر مناسب برای انعکاس برنامه‌ های ویژه بسیج اقدام می‌کند.

امتیاز شما