امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

درمان های جدید پزشکی برای «پایان ناباروری»

مشاهده ۲۸۵
۱۳۹۹/۰۹/۰۱- ۱۲:۵۸

مجله «پایان ناباروری» امروز اول آذر،با موضوع سبک زندگی، چگونی بروز و شیوه های درمان ناباروری روی آنتن شبکه چهار می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت از برنامه، مینا هاشمی‌ با دکتر لادن گیاهی متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌ سینا درباره سبک زندگی، بروز و درمان ناباروری گفت و گو می‌ کنند و به پرسش‌های مخاطبان پاسخ می‌ دهند.
ترشح هورمون‌ های مرتبط با باروری به طور دقیقی از سوی پیام‌ هایی که نشان‌ دهنده میزان در دسترس مواد مغذی هستند، قرار دارند و هر نوع سوء‌تغذیه بر عملکرد هورمون‌های موثر در تخمک‌گذاری اثر می‌ گذارند. گرسنگی‌ های طولانی‌ مدت و بی‌ نظمی در دریافت مواد مغذی به‌شدت در تخمک‌گذاری درست، اختلال ایجاد می‌ کند و این وضعیت در بیماران چاقی که مشکل تخمک‌ گذاری دارند، شایع است. همچنین تغذیه ناسالم می‌ تواند تشدید‌کننده اختلالات تخمک‌گذاری باشد. به بیان دیگر، زمانی که سطح دریافت آنتی‌ اکسیدان‌ ها پایین و دریافت ترکیبات اکسیدان بالاست، شرایط التهابی در بدن تشدید می‌ شود و این امر بر قدرت باروری اثر مخربی دارد.
در ادامه برنامه داستان تولد فاطمه را خواهیم دید که مسیر سخت و دشوار یک زوج در درمان ناباروری را روایت می‌کند.
برنامه تلویزیونی «پایان ناباروری» کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما با مشارکت پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌ سینا است که به ابعاد مختلف سلامت باروری و ناباروری می‌ پردازد.
این برنامه به تهیه کنندگی مرجان بیات شنبه‌ ها ساعت ۱۹ از شبکه چهار سیما پخش می‌ شود.

امتیاز شما