امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه استانی کردستان دستگاه برتر در حوزه ترویج کتابخوانی

مشاهده ۴۵۳
۱۳۹۹/۰۹/۰۱- ۱۴:۲۳

در مراسمی‌ با حضور چهره‌های شاخص استان کردستان که در دفتر نماینده ولایت فقیه برگزار شد، صداوسیمای این مرکز به عنوان دستگاه برتر در حوزه ترویج کتاب انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در مراسم هفته کتاب و تجلیل از فعالان این حوزه با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نباید درفقط شعار باشد گفت: در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی باید تمامی مسئولان متناسب با ظرفیت‌ های حوزه کاری خود اقدام کنند.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه فضای مجازی غالبا جایگزین مطالعه کتاب شده است افزود: جامعه‌ای که از کتاب و کتابخوانی دور باشد جامعه‌ی پویایی نیست.

زارعی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان به نقش و جایگاه خانواده، سیستم آموزشی، کتابداران کتابخانه‌ ها و رسانه‌ های گروهی درتوسعه فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز شاهد چاپ کتاب‌ های بی کیفیت و تیراژ پایین هستیم.

رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این جلسه به چاپ ۱۴۲ عنوان کتاب در تیراژ ۱۴۵ هزارجلد اشاره کرد و گفت: ۶۷ عنوان از این کتاب‌ها به زبان کردی بوده است.

در حاشیه این مراسم از کتاب «فرزند کردستان» خاطرات حاج آقای حیدری اولین نماینده ولی فقیه درسپاه کردستان به نویسندگی محمدعلی صدر شیرازی و با اهتمام و تلاش حوزه هنری استان کردستان رونمایی شد.
در پایان این مراسم هم از صداوسیما به عنوان دستگاه برتر در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی و همچنین فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان قدردانی شد.

 

امتیاز شما