امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

معرفی ریاضیدان برجسته ایرانی در «من ایرانی‌ ام» شبکه هیسپان تی وی

مشاهده ۷۱۱
۱۳۹۹/۰۹/۰۳- ۱۳:۲۰

شبکه هیسپان تی وی در این قسمت از مجموعه مستند «من ایرانی‌ ام» به معرفی دکتر مجید اسحاقی گرجی، ریاضیدان برجسته ایرانی می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه مستند «من ایرانی‌ام» از شبکه اسپانیایی‌زبان هیسپان تی وی با هدف پرداختن به زندگی و فعالیت‌های شغلی و علمی 10 دانشمند برتر ایرانی، در این قسمت به زندگی و فعالیت های علمی دکتر مجید اسحاقی گرجی از دانشمندان برتر ریاضی در جهان می‌ پردازد.
دکتر مجید اسحاقی گرجی متولد سال 1351 در روستای گرجی‌ محله از توابع شهرستان بهشهر استان مازندران است که توانست با کمک همکاران خود بعد از 41 سال، کوتاه‌ ترین راه‌ حل برای معمای جهانی «لیب» را پیدا کند و آن را در مجله بین‌ المللی «Advances in Mathematics» به چاپ رساند. بر اساس پایگاه تامسون رویترز، دکتر مجید اسحاقی گرجی در سال ۲۰۱۳ در زمره ۱۰۰ دانشمند برتر در رشته ریاضی قرار گرفت. این دانشمند ایرانی جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان به شمار می رود و مقالات وی جزو پراستنادترین مقالات در جهان است. در این مستند نگاهی خواهد شد به زندگی اسحاقی گرجی، روابط وی با خانواده و دانشجویان و فعالیت هایی که در زمینه‌های علمی و پژوهشی انجام داده است.
مستند «من ایرانی‌ ام» چهارشنبه پنجم آذر ماه ساعت 3 روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و بازپخش آن در ساعات 10، 19 و 22:30 همان روز پخش می‌شود.

امتیاز شما