امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

نشست هم افزایی رادیو فرهنگ با مجمع ناشران انقلاب اسلامی

مشاهده ۳۴۹
۱۳۹۹/۰۹/۰۳- ۱۳:۳۲

رادیو فرهنگ و مجمع ناشران انقلاب اسلامی، تفاهم نامه مشارکت درخصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور، با هدف معرفی کتاب های ممتاز و جریان شناسی حوزه نشر و کتاب از طریق پویش های ملی امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر رادیو فرهنگ در نشست هم افزایی رادیو فرهنگ با مجمع ناشران انقلاب اسلامی‌گفت: کتاب ماندگارترین و کهن ترین جلوه تمدن هر ملتی است و خوشبختانه در ایران این دانش و بینش از دیرباز وجود داشته و تا امروز استمرار یافته است. حبیبی افزود: در عصر حاضر و رشد تکنولوژی، تولید کتاب پاک کاری دشوار است و از آن مهم تر ترویج برای مطالعه کتاب مناسب و معرفی آثار متمایز به جامعه به ویژه نسل جوان، کودک و نوجوان همتی همگانی می طلبد. همچنین با شیوع کرونا و توجه مردم به کتابخوانی در اوقات فراغت، مسئولیت  رادیو فرهنگ سنگین تر شده است.

وی اظهار امیدواری کرد این تعامل بتواند با ایجاد ظرفیت های جدید رسانه ای و معرفی بهترین‌ های حوزه نشر به مردم، سبد فرهنگی خانواده‌ ها را پربارتر کند. مدیر رادیو فرهنگ درخصوص تعامل با مجمع ناشرن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما با دعوت از ناشران در برنامه‌های رادیویی، امکان تعامل با مردم از طریق رادیو فرهنگ را فراهم کردیم و خط و مشی ما دفاع از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز در این دیدار گفت: کتاب برای هر ملتی یک سرمایه فرهنگی است و اگر کتاب وارد زندگی مردم شود، فرهنگ سازی خوبی در جامعه صورت می‌گیرد و مجمع ناشران انقلاب اسلامی و موسسه شیرازه، ظرفیت همکاری مستمر با رادیو فرهنگ برای زمینه سازی و فراهم آودن بستر برای این امر مهم را دارد. وی تاکید کرد: فضای نشر و کتاب نیازمند تعامل و همکاری است و رادیو فرهنگ و مجمع ناشران انقلاب اسلامی می توانند در بخش های مختلف معرفی کتاب، طراحی مسابقه ملی کتابخوانی و جشنواره‌هایی در این حوزه مشارکت داشته باشند.

پس از آن شاه پیری، مدیر موسسه رسانه ای شیرازه درباره طرح های مسابقه محور مجمع به ویژه مجموعه «شیرازه» صحبت کرد.

در این جلسه مقررشد گروه کتاب رادیو فرهنگ در تعامل با مدیریت های مختلف مجمع ناشران انقلاب اسلامی، تولیدهای از پیش ساخته مانند «شیرازه» را به روی آنتن برده و جشنواره کتاب محور با موضوع شهید قاسم سلیمانی نیز در سطح بین المللی طراحی شود. مشارکت فعال رادیو فرهنگ در پویش ملی معرفی کتاب، تشکیل اتاق فکر گروه کتاب با همکاری بخش سامانه ی کارشناسی مجمع و ارائه 20 هزار عنوان کتاب دسته بندی شده از سوی مجمع برای معرفی در رادیو فرهنگ از دیگر مصوبات این نشست بود.

امتیاز شما