امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ادامه تصویربرداری سریال «شهید شهریاری» در دانشگاه شهید بهشتی

مشاهده ۲۲۲
۱۳۹۹/۰۹/۰۳- ۱۳:۴۳

عوامل سریال تلویزیونی «شهید شهریاری» برای ادامه تصویربرداری، پس از پایان کار در شهرک سینمایی غزالی به دانشگاه شهید بهشتی رفتند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سریال «صبح آخرین روز» با همکاری صداوسیمای مرکز زنجان درباره زندگی شهید مجید شهریاری از دانشمندان هسته‌ ای کشورمان در حال تولید است.

فیلمبرداری سریال از زنجان آغاز شد جایی که بخش‌ های مربوط به دوران کودکی و نوجوانی مجید شهریاری ساخته می‌ شود و داستان آن در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۶۵ می‌ گذرد.
در این مرحله هنرمندانی همچون مهران رجبی، افسانه ناصری، اردشیر رستمی و جمعی از بازیگران زنجانی به ایفای نقش پرداختند.
مرحله دوم تصویربرداری در تهران و دانشگاه شهید بهشتی خواهد بود؛ در این بخش کاوه خداشناس در نقش بزرگسالی شهید شهریاری و سپیده خداوردی نیز در نقش دکتر بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری به بازیگران این سریال اضافه شده و جلو دوربین می‌ روند.  
تهیه کننده سریال شهید شهریاری، مصطفی علمی‌ فرد است؛ فیلمنامه این مجموعه باتلاش فاطمه حیدری و حسن عطارها نوشته شده است و حسن تبریزی آن را کارگردانی می‌ کند.
سایر عوامل سریال هم شرکت هورشید فیلم به عنوان مجری طرح، دستیار اول کارگردان عباس بهبودی، مدیر برنامه‌ ریزی خسرو نصیری‌خواه، مدیر تصویربرداری مهدی رضایی، مدیر صدابرداری فرهاد تبریزی، طراحی و اجرای چهره‌ پردازی جنان صدفی، طراح صحنه قاسم مربی، طراح لباس مریم جعفری، منشی صحنه مریم محمدی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه امیر حیدری، مدیر تدارکات فرهاد هواخواه و جانشین تولید سعید اژدر هستند.
این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای ساخته می‌ شود که تولید آن اواخر مرداد ماه در زنجان آغاز شد و در ادامه پنج‌ ماه نیز در تهران ضبط ادامه دارد و قرار است زندگی «شهید شهریاری» را از بدو تولد تا شهادت به نمایش درآورد.
شهید مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی، فیزیکدان و دانشمند هسته‌ ای متولد زنجان بود که در تاریخ ۸ آذر ۱۳۸۹ در تهران و در ۴۴ سالگی به دست عوامل بیگانه ترور شد و به شهادت رسید.

امتیاز شما