امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

جنجال‌ بر سر درمان کرونا با طب سنتی زیر ذره‌ بین «چرخ»

مشاهده ۵۲۹
۱۳۹۹/۰۹/۰۳- ۱۵:۱۶

برنامه«چرخ» امروز، دوشنبه ۳ آذر، با بررسی متن و حواشی نقش طب سنتی در درمان کرونا و تصمیم‌ های وزارت بهداشت در این زمینه روی آنتن شبکه‌ چهار می‌ رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه با دکتر آرمان زرگران، مشاور امور بین‌ الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت گفت‌ و گو می‌ کند.
در هفته‌ های اخیر صدور مجوز برای استفاده از چهار گیاه دارویی برای درمان کرونا و راه‌ اندازی مرکز خدمات طب سنتی ایران ویژه بیماران کرونایی حاشیه‌ های مختلفی را به همراه داشت است.
نیمه آبان ماه دکتر محمدرضا شانه‌ ساز، رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد باوجود مخالفت‌ هایی که با طب سنتی وجود دارد با حمایت و پیگیری دکتر نمکی از طب ایرانی، چهار داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا مجوز تولید کسب کرده‌ اند.
در روزهای گذشته هم رئیس سازمان نظام پزشکی به رئیس سازمان غذا و دارو نامه نوشت و از او درخواست کرد مستندات علمی صدور مجوز به داروهای طب سنتی برای درمان کرونا را به کمیسیون انتظامی نظام پزشکی ارائه کند.
«چرخ» در این گفت‌ و گو متن و حواشی این موضوع را زیر ذره‌بین می‌ برد.
در بخش‌ دیگری از این قسمت «چرخ»، داریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران، تازه‌ترین یافته‌های محققان درباره‌ی تفکر علمی را بررسی می‌ کند.
یکی دیگر از بخش‌ های‌ این قسمت «چرخ»، اسماعیل باستانی، مجری و گوینده‌ رادیو و تلویزیون، داستان زندگی لطفعلی عسکرزاده، ریاضیدان، دانشمند برجسته‌ کامپیوتر و مبدع نظریه‌ منطق فازی را روایت خواهد کرد.
فصل هفتم مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌ زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان  واکاوی می‌ کند.
برنامه «چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌ صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌ شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما