امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

سیمای گلستان «زیستن» و آموختن از کهنسالان را به نمایش می گذارد

مشاهده ۳۵۶
۱۳۹۹/۰۹/۰۴- ۱۰:۲۴

سیمای گلستان با نگاه ویژه به مقوله سالمندی، سریال «زیستن» را برای مخاطبانش تولید می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکترمنتظرحجت مدیرکل صداوسیمای گلستان همراه با جمعی از معاونان این مرکز با حضور در سرای سالمندان، ضمن بازدید از پشت صحنه سریال «زیستن» با سالمندان حاضر در این سریال دیدار و گفت و گو کرد.

مدیرکل این رسانه استانی با تاکید بر اینکه برنامه‌ های تلویزیونی آینه ای برای بازنمایی شرایط موجود در یک جامعه هستند گفت: این برنامه‌ها می‌توانند به عنوان مدل رفتاری برای اعضای جامعه نیز عمل کنند.

منتظرحجت تأکید گرد:سریال سازی در خصوص سالمندان، عزمی ملی است که  همکاری همه سازمان‌ های دولتی، خانواده‌ ها و سازمان‌ های مردم‌ نهاد و حتی خیران را می‌ طلبد.

وی با تاکید بر اینکه صداوسیما به‌ عنوان رسانه‌ ای فراگیر می تواند نقش موثری در نمایش مشکلات سالمندان و موقعیتی که در خانواده‌‌ و جامعه دارند به نمایش بگذارد گفت: آثار نمایشی تلویزیون باتوجه به اینکه  مخاطب فراگیر و آموزش‌ های غیرمستقیمی‌ که ارائه می‌ دهد، می‌تواند فضای مناسبی برای پرداختن به موضوع سالمندی باشد.

او تصریح کرد: این گروه از جامعه ظرفیت زیادی در درام‌ پردازی دارند و می‌ توان با اضافه کردن آن‌ها به فیلمنامه و دادن نقش‌ های اصلی به سالمندان، قصه‌ های تازه‌ ای را به نمایش گذاشت.

منتظرحجت با اشاره به این سریال تلویزیونی افزود: این سریال نگاه ویژه‌ ای به سالمندان دارد و با توجه به اینکه در سال های آینده با پدیده افزایش سالمندی مواجه خواهیم شد ایجاد زمینه‌ های رسیدگی به سالمندان از موضوعاتی است که مسئولان باید جدی تر و حساب شده درباره آن برنامه ریزی کنند و برای سریال سازی در این زمینه‌ ها نیاز به کمک مسئولان استانی داریم.

وی در پایان ضمن تشکر از عوامل سریال که با حرکت جهادی در ایام بیماری منحوس کرونا و با رعایت شیوه نامه‌ های بهداشتی برای مردم استان تلاش می‌ کنند افزود: صداوسیمای گلستان نیاز به مساعدت و کمک دارد و لازم است تمام دستگاه‌ های استان به انجام کارهای جدی‌ تر بپردازند و با ارائه کارهای فاخر و تأثیرگذار برای اعتلای جایگاه استان گام بردارند.

سریال «زیستن» در قالب فیلم اجتماعی در 5 قسمت 45 دقیقه ای در سیمای گلستان تهیه و تولید می‌ شود و قرار است بهمن ماه از شبکه گلستان پخش شود.

داستان این سریال درباره شخصی به نام عزت است که بازنشسته شده و به خاطر مسئله ای انسان دوستانه خانه خود را در اختیار خواهرزاده‌اش قرار می‌ دهد تا مدتی در آنجا زندگی کند، او که همسرش فوت کرده و فرزندی نیز ندارد؛ چون نمی تواند خانه اجاره ای برای خودش تهیه کند پنهانی با کمک دوستش که در صداوسیما کار می‌ کند در یک خانه سالمندان جایی برای خود پیدا می‌کند. روزهای اول به او سخت می‌ گذرد ولی بعد متوجه می‌ شود که سالمندان به دلیل بی تحرکی و عدم انگیزه افسرده و خاموش هستند؛ او با اجازه خانم سامی مدیر آسایشگاه برنامه‌ های متعددی برای استفاده از تجربه و کارآیی سالمندان تدارک می‌ بیند و حتی فردی به نام حسینعلی امیرموید نامزد یکی از زنان ساکن آنجا را که ۵۰ سال قبل ناپدید شده بود پیدا می‌کند و آن دو با هم ازدواج می‌کنند، حکم تخلیه آسایشگاه صادر می‌ شود و...

فاطمه احمدی، حسن رستمانی، محمد رضا صمیمی، موسی ابراهیم پور، یحیی دیوانی، علیرضا پور محمد و... از بازیگران این سریال هستند.

این سریال به تهیه کنندگی حسن رستمانی و کارگردانی حسن هدایت، برنامه ریزی المیرا کلبادی و دستیار کارگردانی ولی اویسی، مدیر تولید حبیب الله کشیری، مدیر تصویر برداری مسعود امامی، صدابردار حمید رضا فقفوری و... تهیه و تولید می‌ شود.

 

امتیاز شما