امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

راهیابی مستند «آناهید» به بخش پایانی جشنواره «سینما حقیقت»

مشاهده ۳۱۱
۱۳۹۹/۰۹/۰۴- ۱۲:۵۵

فیلم مستند بلند «آناهید» محصول شبکه جهانی الکوثر به عنوان یکی از آثار نامزد دریافت جایزه، به بخش پایانی چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» راه یافت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند که همراه با 12 اثر دیگر به بخش نهایی این جشنواره راه یافته، توسط حمیدرضا علیپور تهیه و کارگردانی شده است.
حمیدرضا علیپور که علاوه بر تهیه و کارگردانی مستند «آناهید» نگارش فیلم نامه این اثر فاخر را برعهده دارد گفت: «آناهید» تلاش دارد همزیستی زیبا و مسالمت آمیز میان ادیان را که حلقه گمشده این روزهای جهان است، به نمایش بگذارد.
این مستند 50 دقیقه ای حاصل تلاش 10 ماهه گروه تحت سرپرستی اش از اردیبهشت 1398 است و داستان آن روایتگر زندگی «آناهید» زنی سالخورده و مسیحی در روستای «خویگان» در اطراف اصفهان است.
این روستا دارای بافت جمعیتی شامل ارامنه، آذری زبان‌ ها، گرجی‌ ها، لرها و فارسی زبانان است که در صلح و آرامش کنار هم زندگی می‌ کنند.
«آناهید» که درونمایه ای داستانی دارد قابلیت اکران عمومی در سینماهای کشور را داشته و هم اکنون مشغول رایزنی برای اخذ مجوزهای لازم برای این کار هستیم و چنانچه نگرش مثبتی به این فیلم شود، در بخش هنر و تجربه موفق به انجام این مهم خواهیم شد.
از سوابق حضور مستند «آناهید» در جشنواره‌ های مختلف داخلی و بین المللی می توان به چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، یازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» و نماینده سازمان و کاندید بخش نهایی آخرین جشنواره رادیو و تلویزیونی اتحادیه رسانه‌ های آسیا و اقیانوسیه موسوم به (A B U) اشاره کرد.
چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران موسوم به «سینما حقیقت» از هجدهم تا بیست و پنجم آذر و با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

امتیاز شما