امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تعامل مجلس با رسانه ملی یکی از دغدغه‌ های رئیس مجلس

مشاهده ۴۴۱
۱۳۹۹/۰۹/۰۵- ۱۰:۰۲

سه شنبه 4 آذر نشست مشترک مدیر شبکه جام جم و مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، با موضوع استفاده از رسانه در دیپلماسی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  ملکی در این جلسه ضمن تشریح اهداف شکل گیری شبکه جهانی جام جم و عملکرد آن در صیانت از فرهنگ و هویت ایرانی و ترویج زبان فارسی بر جایگاه این شبکه به عنوان پل ارتباطی ایرانیان خارج از کشور با فرهنگ و سرزمین مادی خود اشاره کرد و از اهمیت استفاده از رسانه در دیپلماسی و رسانه ای کشور سخن گفت.
وی افزود: ایرانیان خارج کشور بهترین مبلغان و سفرای فرهنگی کشور و راویان زیبایی‌ ها و پیشرفت های کشور هستند و از قوای سه گانه از جمله مجلس شورای اسلامی انتظار می رود که قوانین و مقررات محکم تری را برای حمایت از ایرانیان خارج کشور و تسهیل در رفت و آمد آن‌ها به میهنشان فراهم آورند.
مدیر شبکه جام جم با اشاره به وجود حدود 4 هزار میلیارد دلار سرمایه نزد ایرانیان خارج کشور و رتبه برتر علمی و نخبگی آن‌ها در میان مهاجران دنیا گفت: هم وطنانمان در اقصی نقاط دنیا دلشان برای کشورشان و مشارکت در توسعه و آبادانی آن می تپد و مجلس با همکاری قوه مجریه و قضائیه می تواند بستر آن را به وجود آورد.
وی در پایان ضمن تبریک دهم آذر روز مجلس، آمادگی کامل شبکه جهانی جام جم برای همکاری با مجلس شورای اسلامی در این زمینه‌ها را اعلام کرد.
در ادامه دکتر نگاهداری هم ضمن اعلام آمادگی مجلس برای تبدیل موضوعات و مسائل برجسته ایرانیان خارج از کشور به ماده‌های قانونی، گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا این موضوعات را در کمیسیون‌های تخصصی به طور دقیق بررسی و راهکارهای اجرایی را برای حمایت از ایرانیان خارج کشور طراحی کنیم.
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تعامل مجلس با رسانه ملی را یکی از دغدغه‌ های رئیس مجلس عنوان کرد و افزود: همکاری دو جانبه شبکه جهانی جام جم با مجلس شورای اسلامی می تواند در ابعاد مختلف شکل گیرد که لازمه آن تشکیل کمیته ای برای بررسی تخصصی تر مسائل و مطالبات ایرانیان خارج کشور و ارائه راهکار عملیاتی در این زمینه است.

امتیاز شما