امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

«عکس‌ های تکان دهنده» حمله جوان اسرائیلی به زن فلسطینی در قاب هیسپان تی وی

مشاهده ۳۸۰
۱۳۹۹/۰۹/۰۵- ۱۴:۱۳

برنامه «عکس‌ های تکان دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) شبکه هیسپان تی وی در این قسمت به سراغ عکسی از لحظه حمله یک پسر جوان اسرائیلی می رود و پاشیدن شراب توسط وی به سمت یک زن فلسطینی را بررسی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «عکس های تکان دهنده» که در هر قسمت به یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین عکس های تاریخ می‌ پردازد، این‌بار تصویری ثبت‌ شده از «رینا کاستلنوو» عکاس نشریه نیویورک تایمز را زیر ذره‌ بین می‌ برد که در خلال عید «پوریم» در سال 2010 گرفته شده است.
در این عکس که توانست جایزه «ورلدپرس فوتو» در سال 2010 را نیز از آن خود کند، پسر جوان اسرائیلی با پیراهنی سفید در حال پاشیدن شرابی قرمزرنگ به سمت زنی فلسطینی است که در حال عبور از کنار وی است. این عکس نشان از درگیری ساکنان رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ ها دارد و توانست آغازگر دور‌ه‌ ای جدی از مطالعات روند جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان باشد.
«عکس های تکان‌ دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی علاوه بر پرداختن به این عکس، موضوعات دیگری همچون جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، تاریخچه مذاکرات صلح میان فلسطین و این رژیم و همچنین زندگی روزمره مردم فلسطین و ساکنان رژیم صهیونیستی را نقد و بررسی می‌کند.
«رینا کاستلنوو» که در آن زمان در دفتر نشریه نیویورک تایمز در سرزمین‌های اشغالی فعالیت می‌ کرد، توانست مجموعه عکس های تاثیرگذاری را از زندگی روزمره مردم فلسطین و ساکنان رژیم صهیونیستی ثبت کند و آن‌ ها را در مجامع و نمایشگاه‌ های جهان به نمایش بگذارد.
«عکس ‎های تکان‎ دهنده» کاری از واحد برنامه‌ های شبکه پرس تی‌ وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌ وی زبانگردانی شده است و روزهای جمعه ساعت 3:15 به وقت تهران پخش می‌ شود. تکرار این برنامه همان روز ساعات 6:15، 10:15و 19:15 روی آنتن هیسپان تی‌ وی می‌ رود.

امتیاز شما