امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

توفیق مستند «با فرزندان شب» در جشنواره مقاومت

مشاهده ۴۲۴
۱۳۹۹/۰۹/۰۹- ۰۸:۱۶

بهروز نورانی پور با «فرزندان شب»، محصول مشترک شبکه جهانی سحر و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عنوان بهترین کارگردانی مستند بلند از شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند 80 دقیقه ای با مشارکت شبکه جهانی سحر و مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی ساخته شده است.
بهروز نورانی پور علاوه بر کارگردانی و تهیه کنندگی این اثر فاخر، نویسندگی و پژوهش «فرزندان شب» را نیز انجام داده است. وی که عنوان بهترین کارگردان مستند بلند این جشنواره را کسب کرده است، گفت: شروع ساخت این مستند از سال 1397 بود و انجام تصویربرداری و تدوین فرزندان شب هشت ماه به طول انجامید.
نورانی پور بیان کرد: تصویربرداری این مستند در کشورهای ترکیه و کردستان عراق انجام شد و باوجود مشکلات و مصائب فراوانی که گروه متحمل شد، تلاش کردیم گوشه‌ هایی از واقعیت های موجود را نمایش دهیم. نورانی پور در پایان گفت: ظهور افراطی گری و داعش در منطقه و جهان و آسیب ها و آلامی‌ که از این حضور به مردم منطقه تحمیل شده، نیازمند یک اقدام عاجل جهانی و منطقه ای است تا پس از این شاهد خاورمیانه ای همراه با صلح و آرامش در جهان باشیم.
مستند «فرزندان شب» درباره نوجوانان پسر پاکستانی است که در زادگاهشان در مدارس مکتب دولت اسلامی، آموزش ایدئولوژیک دیدند و بعدها در لوای داعش در سوریه به ماشین کشتار تبدیل شدند و البته در اکنونِ مستند، اسیر شده و در زندان هستند. کاراکترهایی آمیخته از معصومیت و خشونت.
«فرزندان شب» پیش از این در بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم بوسان کره جنوبی نیز شرکت کرده بود.
تصویربردار «فرزندان شب» بهروز باتمانی، صدابردار فرهاد عسگری، تدوینگر لقمان سخنور، صداگذار مسلم رضوی، گوینده اقدس بهزادی پور و آهنگساز آن مسعود سخاوت دوست است.
شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از دوشنبه 3 آذر آغاز شده است و مراسم اختتامیه آن، روز گذشته شنبه 8 آذر، به صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار شد.

امتیاز شما