امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

در «اعلامیه با ریچارد مدهرست» چه نوشته شد؟

مشاهده ۲۷۷
۱۳۹۹/۰۹/۰۹- ۱۳:۳۴

جنگ تبلیغاتی غرب و به ویژه ایالات متحده آمریکا و انگلستان علیه سوریه در برنامه این هفته «اعلامیه با ریچارد مدهرست» (The Communiqué With Richard Medhurst) به نقد و بررسی گذاشته می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با اشاره به سرمایه گذاری هنگفت غربی‌ ها با مشارکت رسانه‌ های جریان اصلی برای ایجاد سازمان‌ های غیردولتی جعلی در سوریه مانند کلاه سفیدها به منظور تغییر روایت جنگ در این کشور به بررسی اتهامات وارد شده از جمله اتهام کاربست سلاح های شیمیایی به دولت مشروع سوریه می‌ پردازد.
این برنامه با نگاهی به شبکه‌ های تبلیغاتی مورد استفاده گروه‌های مختلف در سوریه به واکاوی نقش رسانه‌ های جریان اصلی در این جنگ تبلیغی خواهد پرداخت و تلاش های بی بی سی انگلیس در هدف قرار دادن خبرنگارانی همچون وانسا بیلی و اوا بارتلت را که گزارش هایی حقیقی را از واقعت های جنگ در سوریه ارائه داده و اهداف پشت پرده گروه‌ هایی همچون کلاه سفیدها را برملا کردند را به نقد و تبادل نظر می‌گذارد.
در این برنامه که میزبان اوا بارتلت روزنامه نگار و فعال سیاسی- اجتماعی است، با نگاهی به افشای ارتباط نهادهای غیرانتفاعی جعلی در سوریه با گروه‌ های تروریستی القاعده و سایر گروه‌ های تروریستی وابسته به غرب، به بحث و بررسی درخصوص نحوه پوشش خبری دولت های غربی و رسانه‌های وابسته به آنها از تحولات سوریه و تلاش این رسانه‌ها برای بدنام کردن کشورهایی همچون ایران و روسیه نیز پرداخته می‌ شود. «اعلامیه با ریچارد مدهرست» به تهیه کنندگی و کارگردانی ساتراپ شجاعی و اجرا و نویسندگی ریچارد مدهرست دوشنبه 10 آذر ساعت 10 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی روی آنتن می رود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 21، سه شنبه ساعت 5 و 19، چهارشنبه ساعت 3 و 8، پنجشنبه ساعت 14 و جمعه ساعت 23 پخش خواهد شد.

امتیاز شما