امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

گردشگری در ایران و چشیدن طعم غذای ایرانی همراه با جام جم

مشاهده ۷۰۸
۱۳۹۹/۰۹/۱۱- ۱۱:۵۱

قالب مستند «گردشگری غذا» باهدف معرفی و حفظ این میراث فرهنگی از پنجشنبه 13 آذر روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند در قالب مستند «گردشگری غذا» باهدف معرفی و حفظ این میراث فرهنگی در 13 قسمت 25 دقیقه ای تولید شده است.
در این مجموعه به استان‌های گیلان، مازندرن، گلستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان، مرکزی و کرمان سفر و با فضایی متفاوت و متنوع به گردشگری غذا پرداخته شده است و بخش کوچکی از گنجینه بی پایان میراث ناملموس سرزمینمان ایران را به نمایش گذاشته می‌شود.
در مستند «گردشگری غذا» تلاش بر این است که بخش مهمی از غذاهایی که به لحاظ ارزش غذایی در سطح بالایی قرار دارند و از سوی دیگر در معرض فراموشی است، معرفی شوند و به سفره ایرانیان عزیز برگردد.
همچنین در کنار معرفی غذاهای ایرانی به فرهنگ عامه مردم مانند بازی‌های محلی، موسیقی، زبان و جاذبه‌ های گردشگری نیز پرداخته می‌شود که در هر قسمت متناسب با ظرفیت آن استان به میراث های فرهنگی توجه شده است.
این مستند نتیجه چند سال تحقیق و پژوهش در حوزه غذاهای ایرانی است که به صورت میدانی و کتابخانه ای گردآوری شده است و از تنوع چشمگیری در حوزه غذاهای ایرانی برخوردار است.
لازم به ذکر است همه کسانی که در این مجموعه به طبخ غذا می‌ پردازند افراد بومی همان استان هستند که این غذا ها را سینه به سینه به نسل به ما منتقل کرده اند که این خود یکی از ارزش های این مستند به شمار می آید.
تهیه کننده و کارگردان مستند «گردشگری غذا» عبدالرحیم صاحب الفصول، مجری طرح علی شجاعی باغینی، تدوینگر فاطمه مخدومی، مدیر تولید سمیه صفری، گرافیست امیر بایرامی و محقق و پژوهشگر آن سمیه صفری و تصویربرداری آن برعهده عبد الرحیم صاحب الفصول و علی حیدری تبار است.

امتیاز شما