امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به موسیقی سه فیلم مطرح تاریخ سینما در رادیو نمایش

مشاهده ۳۴۰
۱۳۹۹/۰۹/۱۶- ۰۰:۰۳

رادیو نمایش از 17 تا 19 آذر در برنامه «جعبه موسیقی»، به سراغ تحلیل موسیقی سه فیلم معروف «پرواز بر فراز آشیانه فاخته»، «بیمار انگلیسی» و «سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری» می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فیلم«بیمار انگلیسی» با نویسندگی و کارگردانی آنتونی مین گِلا، که نامزدی 13 جایزه اسکار و دریافت 9 اسکار را برای کارگردان فیلم به ارمغان آورد. فیلمی‌ با موسیقی به یادماندنی آهنگساز لبنانی-فرانسوی، گابریل یاِرد که برنده چندین جایزه جهانی از جمله جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم و مهم‌ترین جایزه موسیقی جهان، گِرَمی‌ شد.

«پرواز بر فراز آشیانه فاخته» عنوان فیلمی آمریکایی به کارگردانی میلوش فورمن و بازی جک نیکِلسوُن است که در سال ۱۹۷۵ میلادی بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده‌ است، آهنگسازی این فیلم، اثر جک نیچه، آهنگساز آمریکایی است.

«سه بیلبورد خارج از  ِابینگ میزُوری»(Ebbing,Missouri‌) عنوان فیلمی درام به نویسندگی، تهیه‌ کنندگی و کارگردانی مارتین مک‌ دونا، فیلمساز ایرلندی -بریتانیایی است که در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اکران شد. فیلمی‌ که هفت نامزدی و دو برندگی جایزه اسکار و همچنین 6 نامزدی و 4 برندگی جایزه گلدن گلوب را به خود اختصاص داد. آهنگسازی این فیلم اثر کارتر بروِل، آهنگسازآمریکایی الاصل است.

علاقه مندان می توانند تحلیل موسیقی سه فیلم معروف«پرواز بر فراز آشیانه فاخته»، «بیمار انگلیسی» و «سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری» را از 17 تا 19 آذر از برنامه«جعبه موسیقی» دنبال کنند.

انسیه سمیع پور، تهیه کنندگی، صبا رادمان، نویسندگی و مریم نشیبا، گویندگی برنامه را بر عهده دارند که از ساعت 1:30 بامداد و 13:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

امتیاز شما