امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاه «ایران امروز» به پیشرفت های ایران در تامین امنیت غذایی در سایه تحریم

مشاهده ۲۲۰
۱۳۹۹/۰۹/۱۸- ۱۲:۲۴

تامین امنیت غذایی ایران در سایه تهدیدها و تحریم‌ های آمریکا به عنوان یکی از دغدغه‌ های دولت های جمهوری اسلامی ایران در برنامه این هفته «ایران امروز»(Iran Today) شبکه پرس تی بررسی می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی ضمن مروری بر پیشرفت‌های ایران در زمینه تامین امنیت غذایی به بررسی راهکارهای جذب مشارکت برای کشاورزی در ایران می‌ پردازد. در این برنامه با اشاره به گزارش فائو درخصوص رشد قابل قبول تولید غلات در ایران و کسب رتبه 9 از نظر حجم ذخایر غلات در جهان، اهمیت خودکفایی کشاورزی در ایران با توجه به تهدیدات روزافزون تحریمی نیز بررسی می‌شود و همچنین درباره کیفیت محصولات تولیدی و تنوع محصولات کشاورزی ایران و آمادگی ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی به منظور کشت با توجه به نیروی انسانی ماهر و ارزان و زمین‌های مناسب گفت و گو صورت می‌گیرد.
این برنامه همچنین با نگاهی به نقش آبخیزداری و هدایت آب در دستیابی به آمارهای مهم در حوزه کشاورزی به نقد و تبادل نظر درخصوص قیمت محصولات تولید شده در ایران در قیاس با دیگر کشورها، سهم کم ایران در بازارهای بین‌المللی و بررسی دلایل آن و سهم تولید مکانیزه از تولید محصولات کشاورزی می‌پردازد.
صادق خلیلیان وزیر پیشین کشاورزی، عبدالمجید شیخی استاد دانشگاه و تحلیلگر اقتصادی، علی کیانی راد رئیس موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی، سمیه رفیعی نماینده مجلس و عضو کمیسیون کشاورزی و ارس فتحی مهندس کشاورزی و باغداری نوین و مکانیزه کارشناسان مهمان این برنامه هستند.
«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 00:05 بامداد چهارشنبه 19 آذر از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 5، 12 و 16 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 7 و 19 و جمعه ساعت 16 روی آنتن می رود.

امتیاز شما