امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند برگزیدگانش را شناخت

مشاهده ۵۱۲
۱۳۹۹/۰۹/۱۸- ۲۰:۴۵

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، امشب با قدردانی از برگزیدگان در بخش‌های مستند کوتاه، نیمه بلند و بلند شامل نگاه مردمی و داوران، تخصصی (پژوهش، تدوین، فیلمبرداری، صداگذاری)، تک عکس و مجموعه عکس و مستندنگاری به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخش مستند بلند عبدالرضا نعمت الهی برای کارگردانی مستند «مهدی عراقی را بکش» برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند دریافت کرد. حجت طاهری هم در بخش مستند نیمه بلند، موفق به دریافت برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند شد. این قدردانی برای کارگردانی مستند «تنها چند متر» بود. در بخش مستند کوتاه، برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند، به احسان فرنام رسید که مستند «جدال» را کارگردانی کرده است.

در بخش مستند بلند (نگاه مردمی)، مهدی نورمحمدی و صدیقه خدایی برای تهیه کنندگی «آواز جغد کوچک» برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند دریافت کردند. در بخش مستند نیمه بلند (نگاه مردمی)، مژده نقدی برای تهیه‌کنندگی مستند «همسایه‌ها» برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند دریافت کرد. در بخش مستند کوتاه (نگاه مردمی)، برگ زرین جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی و جایزه حمایت از تولید فیلم مستند، به حافظ یاوری به خاطر تهیه کنندگی «مستند اول مهر» رسید.

در بخش جوایز تخصصی، علی رستم آبادی و فاطمه میرصمدی برای پژوهش «آسوده بخواب کورش» برگ زرین جشنواره و جایزه نقدی دریافت کردند. جایزه بهترین تدوین هم به عبدالرضا نعمت الهی برای مستند «مهدی عراقی را بکش» رسید. عبدالخالق طاهری و حجت طاهری نیز با مستند «تنها چند متر» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری شدند. جایزه بهترین صداگذاری هم به صادق رضانیا به خاطر مستند «آواز جغد کوچک» رسید.

در بخش نگاه مردمی (تک عکس) رامیار قریشی جایزه بهترین تک عکس از نگاه مخاطبان را از آن خود کرد، در بخش نگاه مردمی (مجموعه عکس) جایزه بهترین مجموعه عکس از نگاه مخاطبان به کامیار حیدر خطیبی تقدیم شد. مجتبی حیدری هم توانست در بخش عکس با موضوع کرونا جایزه بهترین عکس را به دست بیاورد.

در بخش مجموعه عکس، پوریا ترابی با «قدم رنجه»، حامد ملک‌پور با «یک قلب، دو زندگی» و عبداله حیدری با «درخواست ازدواج» به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند. در بخش تک عکس هم حمید جمشیدیان، بهرام بیات و مهدی عباسی موفق به ترتیب به دریافت عنوان‌های اول تا سوم نائل آمدند. بهترین مستندنگاران چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند هم به ترتیب مینا مولایی با «قصه عاشقی ننه مراد»، راضیه عباسی با «چای غم پهلو»، شایان حاجی نجف با «شهری به رنگ خاکستری» بودند. جایزه بهترین مستندنگاری هم از آن مرجان همایونی با «چشم در چشم تا بدرقه خاموش» شد.

امتیاز شما