امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

سبک جدیدی در اجرای مسابقات قرآن در تلویزیون

مشاهده ۷۳۰
۱۳۹۹/۰۹/۱۹- ۱۰:۲۵

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت تلویزیونی، سبک جدید اجرای تلویزیونی این دوره از مسابقات را جایگزینی مناسب و موفق عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر شبکه قرآن درباره شیوه جدید و نوین برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: ما با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری حضوری مسابقات، به سازمان اوقاف و امور خیریه پیشنهاد دادیم مسابقات سراسری قرآن کریم را امسال به صورت تلویزیونی برگزار شود.
جواد شیخ اکبری با بیان اینکه برای برگزاری تلویزیونی مسابقات سراسری قرآن کریم آیین نامه ویژه‌ ای تدوین شد، افزود: در این آیین نامه مقرر شد از ظرفیت مراکز استانی برای ضبط آثار شرکت کنندگان استفاده کنیم به گونه‌ ای که کلیه شرکت کنندگان در حوزه‌ ها و رشته‌ های مختلف بتوانند با استاندارد یکسان صوت و تصویر و در دکور نسبتا مشابه با حضور ناظران اوقاف و هادی حفاظ برای متقاضیان رشته حفظ در مسابقه شرکت کنند.
وی به داوری زنده آثار شرکت کنندگان اشاره و تاکید کرد: بخاطر حفظ هیجان مسابقه داوری آثار ارسالی شرکت کنندگان از ۳۱ استان، به صورت زنده انجام می‌ شود و امیدواریم این شیوه و سبک نوین برگزاری این رویداد مهم قرآنی که با توجه به شرایط فعلی کرونایی تدوین شده است، برای جامعه قرآنی که بر برگزاری مسابقات تاکید داشتند، قابل قبول باشد.

امتیاز شما