امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

انیمیشن‌ های جدید رسانه استانی لرستان روی آنتن شبکه‌ های پویا و نهال

مشاهده ۱۰۵۳
۱۳۹۹/۰۹/۲۲- ۱۴:۰۰

واحد انیمیشن صداوسیمای مرکز لرستان، به منظور امیدآفرینی و پرکردن اوقات فراغت مخاطبان کودک و نوجوان و به سفارش سیمای استان ها، چهار مجموعه انیمیشنی خود را در 78 قسمت، برای پخش در شبکه‌ های پویا و نهال تولید می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، واحد انیمیشن مرکز لرستان، با استفاده از استودیو مجازی و جلوه‌ های ویژه و موشن گرافیک و انیمیشن به صورت روتین، آیتم های برنامه کودک مرکز را تهیه و تولید می‌کند؛ به طوری که سالانه بیش از هزار دقیقه در این عرصه تولید دارد.

انیمیشن «عامو چرچی»

یکی از این مجموعه ،انیمیشن‌های این مرکز «عامو چرچی» است که در 13 قسمت 11 دقیقه ای، با موضوعات بومی و محلی و با تکنیک سه بعدی، داستان پیرمردی مهربان بنام عاموچرچی را روایت می‌ کند که بچه‌ های روستا و عشایر با او ارتباط صمیمی دارند و همیشه درس های ارزشمندی از او می آموزند.  عامو چرچی مایحتاج ایلات و عشایر را ازشهر تهیه می‌ کند و به دست آن‌ها می رساند...
رضا سربخش، نویسنده انیمیشن «عامو چرچی» است و محسن درویشی، کارگردانی آن را برعهده دارد؛ گفتنی است فصل اول این مجموعه موفق، بارها از شبکه پویا پخش شده است و فصل جدید آن نیز مراحل پایانی تولید را می‌گذاراند وتا پایان بهمن ماه آماده پخش می‌ شود.

روایت «هزار و یک داستان» برای کودکان

یکی دیگر از مجموعه انیمیشن‌های صداوسیمای مرکز لرستان، مجموعه انیمیشن «هزار و یک داستان» است؛ این مجموعه انیمیشنی در حال ساخت (60 درصد پیشرفت)، با کارگردانی سعید شاهوردی در 26 قسمت 7 دقیقه ای با تکنیک دو بعدی به موضوعات تربیتی و آموزشی در قالب داستان‌های کودکان می‌ پردازد؛ داستان انیمیشن «هزارویک داستان» حول یک برکه به نام برکه «دوستی» با کاراکترمحوری یک بچه  قورباغه  رقم می خورد  و قصه‌ های کودکانه و موضوعات داستان‌ها در ساختار یک کتاب داستان، توسط یک راوی و باهم ذات پنداری با کاراکتر های قصه رخ می دهد.

«مثل های شیرین» مادربزرگ برای نوه‌های شیرینش

یکی دیگر از مجموعه‌ های در دست تولید واحد انیمیشن صداوسیمای مرکز لرستان مجموعه انیمیشن «مثل های شیرین» است که در مرحله پیش تولید است؛ این مجموعه انیمیشنی در قالب 26 قسمت 11 دقیقه ای به نویسندگی رضا سربخش به بیان ضرب المثل های بومی و محلی، با کارکرد تربیتی و آموزشی می‌ پردازد.
داستان مجموعه انیمیشنی «مثل های شیرین» درباره خانواده کمالوند است که در یکی از شهرهای استان لرستان زندگی می‌کنند و این روزها میزبان مادر بزرگ هستند؛ مادر بزرگ، با بیان ضرب المثل های مرتبط با مشکلات و خط سیر داستانی هر قصه، راه و روش مواجهه  با مشکلات را از طریق مثل های مرتبطی  که دارای کاراکتر حیوانی (برای فانتزی شدن بار قصه‌ها و ارتباط بیشتر کودکان با ضرب المثل ها) هستند، به نوه‌ هایش آموزش می دهد.

روایت قصه‌های «خانه من»

واحد انیمیشن صداوسیمای مرکز لرستان برای انتخابات آتی ریاست جمهوری نیز دست به کار شده است و مجموعه انیمیشن «خانه ی من» را در دست تولید دارد؛ این مجموعه در ساختارسه بعدی، به تهیه کنندگی موسی ناصرپور و نویسندگی فرامرز شکاری، به تعداد 13 قسمت 5 دقیقه ای ،به موضوعات انتخابات سال  1400 ریاست جمهوری می‌ پردازد. داستان مجموعه انیمیشن «خانه ی من»از این قرار است که خانواده ای  که در یکی از استان‌های کشور زندگی می‌ کنند در روزهای  شروع تبلیغات انتخابات، میزبان پدر بزرگ و مادر بزرگ می‌ شوند. نوه خانواده که دانشجو است و خواهرکوچکترش که رای اولی است؛ از آمدن پدر بزرگ و مادر بزرگ خوشحال هستند. پدر بزرگ که نمادی از تجربه است نقش مهمی در مشاوره دادن به پسر، عروس و نوه‌هایش  بر عهده دارد؛ آپارتمانی که آن‌ها در آن زندگی می‌ کنند پنجر ه ای بزرگ رو به یکی از خیابان‌های شلوغ شهر دارد، که شور و هیجان و تبلیغات انتخاباتی  در آن مشهود است. پدربزرگ برای  هر اتفاقی  که در خانه می افتد، راه حلی را بیان و با گفتن مثال و تعمیم آن به جامعه و کشور نقش مهمی را در انتخاب حرکت صحیح بر عهده دارد.

تصاویر

امتیاز شما