امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
نمایندگان جامعه پرستاری از نقش‌آفرینی آگاهی‌بخش رسانه ملی در دوران کرونا گفتند
نمایندگان جامعه پرستاری از نقش‌آفرینی آگاهی‌بخش رسانه ملی در دوران کرونا گفتند

قدردانی جهادگران سلامت از صداوسیما

مشاهده ۷۹۱
۱۳۹۹/۰۹/۲۵- ۱۶:۲۵
تعداد بازدید:791

نمایندگان جامعه پرستاری کشور امروز به دیدار رئیس رسانه ملی آمدند تا از به تصویر کشیدن جهاد پرستاران و نظام سلامت برای مقابله با کرونا در این رسانه و همچنین خدمات صداوسیما در عرصه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از ابتلا به کووید-19 در طول حدود 10 ماه اخیر قدردانی کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در دیدار رئیس سازمان نظام پرستاری و جمعی از جامعه پرستاری کشور در آستانه میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، رسانه ملی را همراه جهادگران سلامت خواند و تأکید کرد که صداوسیما در دوران کرونا تصویرگر حماسه جهادگران سلامت است.

رئیس رسانه ملی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های خالصانه پزشکان و جامعه پرستاری در مواجهه با ویروس کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، اظهار داشت: از ابتدای ورود این ویروس به کشور، رسانه ملی مجاهدانه پای‌کار آمد و بخشی از بار مواجهه با این بحران را به دوش کشید.

وی افزود: ایران در مبارزه و کنترل کرونا بهتر از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ظاهر شد و گواه این مدعا حضور مخلصانه مردم و همدلی ملی برای مهار این ویروس و تمرکز رسانه ملی برای همسو کردن جامعه با جامعه پزشکان و پرستاران بود.

دکتر علی عسکری نقش رسانه ملی در نمایش جهادگران سلامت و ادای دین مردم به این ایثارگری‌ها را بسیار مهم دانست و متذکر شد: اگر این نمایش عمومی در بالاترین تراز ملی هم قرار نگیرد، حتماً در مرتبه‌ای درخشان و مهم دیده خواهد شد؛ رسانه ملی امروز خود را در کنار جهادگران سلامت می‌بیند و آماده هر نوع خدمتگزاری است.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر حضور جامعه پرستاری در خط مقدم مقابله با این ویروس گفت: پرستاران در صیانت از سلامت مردم بسیار خوش درخشیدند.

وی متذکر شد: پرستاری با سه عنصر معرفت و دانش، مهارت و عطوفت و مهربانی آمیخته است. پرستاران با معرفت و دانشی که دارند، می‌دانند که با فرد بیمار چگونه برخورد کنند و این دانش را با مهارت و تجربه درمی‌آمیزند؛ اما آنچه تخصص و معرفت را تکمیل می‌کند، مهربانی و عطوفتی است که این انسان‌های شریف را متمایز می‌کند و توصیف مجاهدان سلامت را برازنده ایشان می‌سازد.

دکتر علی عسکری حمایت و تکریم جامعه پرستاری را وظیفه مهم رسانه ملی دانست و گفت: در این بحران فراگیر و جهانی، ما شاهد حماسه‌ای بودیم که با همراهی و همدلی مردم رنگ و بوی ملی به خود گرفت و الگوی جدیدی از جهاد و مدافعان سلامت ارائه شد. این اتفاق مهمی در ایران بود و رسانه ملی تصویرگر این حماسه شد.

وی پرستاری را کاری سخت همراه با فرسودگی جسمی، روحی دانست و تصریح کرد: در کنار تمام این صبوری‌ها و مشقتی که متحمل می‌شوید، کار شما معنوی و پر اجر است.

دکتر علی عسکری با اشاره به اینکه پرستاری مکمل کار پزشکان و تداوم‌بخش روند درمانی است، گفت: بخشی از تلاش ما در تولیداتمان، برجسته کردن این موضوع است.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به پرستاری در خانه اشاره کرد و گفت: با توجه به اصرار جامعه پزشکی برای درمان در خانه با حضور پرستاران و جلوگیری از سرایت ویروس، باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم و وظیفه خود می‌دانیم با همراهی جامعه پرستاری برنامه‌هایی در این زمینه تولید کنیم تا فرهنگ پرستاری در خانه پررنگ‌تر شود.

وی افزود: جامعه پزشکی و نظام بیمه هم باید روی این موضوع متمرکز شود تا از پرستاران در خانه هم غافل نمانیم.

دکتر علی عسکری با اشاره به آموزش‌های رسانه ملی درباره بیماری‌های مزمن دیابت، فشارخون، آسم و... گفت: در تولید محتواهای آگاهی‌بخش حتماً نیاز به همراهی شما داریم. با کمک شورای سیاست‌گذاری سلامت سازمان، این مسیر را هم به‌درستی طی خواهیم کرد.

رئیس رسانه ملی در پایان با تأکید بر همکاری بیشتر جامعه پرستاری و رسانه ملی، نمایش کار ارزشمند و حماسی پرستاران را ادای دین این رسانه به جامعه پرستاری توصیف کرد.

در بخش دیگری از این نشست، سازمان نظام پرستاری با قدردانی از عملکرد رسانه ملی در همراهی با کادر درمان، با اهدای لوح افتخار، دکتر علی عسکری را به عضویت افتخاری سازمان نظام پرستاری درآورد. رئیس رسانه ملی با قدردانی از یکایک پرستاران این مرزوبوم گفت: این وظیفه بر دوش من و رسانه ملی است که از شما تشکر کنم، اما اینکه امروز شما از ما قدردانی می‌کنید، نشانه همان مهربانی و عطوفتی است که در ذات پرستاری و جامعه پرستاری است و ما قدردان زحمات شما هستیم.

 

نقش اصلی رسانه ملی در آگاهی‌بخشی برای مقابله با کرونا

در ادامه این دیدار محمد میرزا بیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به گذشت بیش از 10 ماه از ورود ویروس کرونا به کشور، این بحران را آزمون بزرگ جامعه پرستاری برای صیانت از سلامت ملی دانست.

وی رسانه ملی را اصلی‌ترین عنصر در آگاهی‌بخشی مردم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خواند و متذکر شد: اگر امروز از رعایت 90 درصدی مردم برای کنترل ویروس کرونا صحبت می‌کنیم، بخشی از این همیاری مردم به اطلاع‌رسانی به شیوه‌های مختلف صوتی و تصویری در سازمان صداوسیما مربوط می‌شود و ما قدردان این همراهی هستیم.

میرزا بیگی بحران کرونا را آزمون سخت ملی و جامعه پرستاری دانست و گفت: بیش از 80 هزار پرستار از جامعه 140 هزارنفری پرستاران به بیماران کرونا خدمت کردند که از این میان 50 هزار پرستار به ویروس کرونا مبتلا شدند و در این عرصه سخت و دشوار 100 نفر از جهادگران این عرصه شهید راه سلامت شدند که نشاندهنده سطح ایثارگری جامعه پرستاری است.

وی افزود: اولویت ما سلامت ملی و عمومی است. ما با تقدیم شهدای راه سلامت انتظار داریم مردم در شب یلدا هم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. البته مطمئن هستیم که در کنار حمایت‌های رسانه ملی و با تکیه‌بر اطلاع‌رسانی و جذب مخاطب در این شب‌ها در این راه موفق خواهیم بود.

 

دکتر محمدمهدی قاسمی، رئیس شورای سیاستگذاری سلامت سیما هم در این نشست با اشاره به تلاش‌های رسانه ملی در بیش از 290 روز گذشته برای انعکاس فعالیت جهادگران عرصه سلامت گفت: بر اساس آمار معاونت‌های مختلف، حداقل روزی 84 ساعت برنامه در قالب‌های مختلف صرفا در خصوص تلاش‌های پرستاران در دوران کرونا از رسانه ملی پخش کرده‌ایم. قطعا این برنامه‌ها عاملی برای افزایش سرمایه اجتماعی جامعه پرستاری کشور خواهد بود.

در این نشست معاونان سازمان هم گزارش‌های جامعی را درباره عملکرد هر یک از معاونت‌ها در تصویرگری مجاهدت بخش بهداشت و سلامت کشور ارائه دادند.

ویدئوها

امتیاز شما