امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

صنعت روی در ایران از دریچه دوربین «بازار» هیسپان تی وی

مشاهده ۲۹۷
۱۳۹۹/۰۹/۲۶- ۱۳:۵۶

برنامه «بازار» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به بررسی وضعیت صنعت روی در ایران اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «بازار» که در هر هفته به سراغ یکی از صنایع ایران می رود، این هفته بنا دارد مخاطبانش را با صنعت روی در ایران آشنا کند.
در این برنامه ضمن بررسی وضعیت ذخایر روی در ایران که بیش از 210 میلیون تُن برآورد می‌ شود، به گفت و گو درباره وجود 80 معدن سرب و روی در کشور و فعالیت بیش از نیمی از واحدهای ذوب روی در استان زنجان می‌ پردازد.
این برنامه با اشاره به جایگاه چهارم ایران در تولید سرب و روی در آسیا پس از چین، قزاقستان و هند و مقام یازدهم در جهان، سهم یک درصدی ایران از کل تولید و صادرات روی در جهان و دلایل این امر را باوجود بیش از ۹ درصد کنسانتره سرب و روی دنیا در ایران واکاوی می‌کند.
در این برنامه همچنین بازدیدی از یک کارخانه تولید آلیاژهای پلیمر و چسب های گرم و ذوب صورت می‌گیرد. «بازار» تولید شبکه پرس تی وی است و با اجرا و زبانگردانی اسپانیایی برای هیسپان تی وی آماده می‌ شود.
کریستینا لیوا اجرای برنامه «بازار» را بر عهده دارد و پنجشنبه ساعت 4:30 بامداد، به وقت تهران از شبکه هیسپان ‎تی ‎وی پخش می‌ شود. تکرار برنامه نیز همان روز ساعات 9:30 ،13:00و 18:30 و روز جمعه ساعات 2:30و16:30 بازپخش می‌ شود.

امتیاز شما