امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

شیمیدان برجسته کشور در «من ایرانی‌ ام»

مشاهده ۴۲۲
۱۳۹۹/۱۰/۰۱- ۱۵:۲۹

شبکه هیسپان تی وی در این قسمت از مجموعه مستند «من ایرانی‌ ام» به معرفی دکتر محمدرضا گنجعلی، دانشمند برجسته ایرانی می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه مستند «من ایرانی‌ ام» از شبکه اسپانیایی‌ زبان هیسپان تی وی با هدف پرداختن به زندگی و فعالیت‌ های شغلی و علمی 10 دانشمند برتر ایرانی، در این قسمت به زندگی و فعالیت های علمی دکتر محمدرضا گنجعلی از دانشمندان برتر شیمی در جهان می‌ پردازد.
محمدرضا گنجعلی در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد. او تحصیلاتش را در دانشگاه تهران تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و سپس دوره تخصصی خالص سازی مواد شیمیایی را در ژاپن گذراند. وی دکترای شیمی تجزیه را از دانشگاه تهران اخذ کرد. این دانشمند ایرانی به علت مقالات متعدد در زمینه سنسورهای الکتروشیمیایی در سطح بین المللی، رتبه اول جهان را داراست. در این مستند که به زوایای کمتر دیده‌ شده زندگی دانشمندان ایرانی پرداخته می‌ شود، مخاطبان اسپانیایی زبان همراه با محمدرضا گنجعلی به دانشگاه تهران سفر می‌کنند و با فعالیت های علمی و پژوهشی این دانشمند ایرانی و رابطه وی با دانشجویان این دانشگاه آشنا می‌شوند. دکتر گنجعلی جزو یک درصد اول دانشمندان جهان قرار دارد.
مستند «من ایرانی‌ ام» به کارگردانی مهدی بخشی‌ مقدم چهارشنبه سوم دی ماه ساعت 3، روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و بازپخش آن در ساعات 10، 19 و 22:30 همان روز پخش می‌شود.

امتیاز شما