امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

افلاک در تدارک بزرگداشت سردار دل ها

مشاهده ۳۵۶
۱۳۹۹/۱۰/۰۴- ۰۸:۴۷

صداوسیمای مرکز لرستان، سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و حماسه 9 دی را با پخش برنامه‌ های مختلف گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز لرستان برای سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، برنامه‌ «مکتب سلیمانی» را در شب شهادت این شهید والا مقام و شب قبل و بعد از آن، در سه برنامه به صورت زنده و به مدت یک ساعت پخش می‌ کند. ازآ یتم های این ویژه‌ برنامه،فیلم‌ ها و تصاویر ارسالی مردمی در رابطه با سرداردل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی است.
همچنین مستندهای ویژه «مدافعین حرم» از هفتم تا ۲۸ دی ماه رأس ساعت ۲۲ از شبکه افلاک پخش خواهد شد. در این ایام برنامه‌ های زنده «صبحگاهی» و «خانواده» شبکه افلاک نیز به صورت ویژه به این مناسبت می‌ پردازند.
برنامه «میزگرد» در 4 قسمت با حضور کارشناسان زبده استان، تولید و در دهه بصیرت و میثاق با ولایت از سیمای مرکز لرستان پخش می‌ شود؛ پخش شبکه افلاک نیز در طول این دهه، زیرنویس های مناسبتی، میان برنامه‌ ها و کلیپ هایی مرتبط با این ایام و مناسبت‌ ها را پخش می‌کند.
دو برنامه «بر خط» فضای مجازی با اولویت تولیدات مرکز نیز در دهه بصیرت و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی به این موضوع اختصاص می یابد و از شبکه‌ افلاک پخش می‌ شود.
تله تئاتر «یک و بیست دقیقه بامداد» و همچنین انیمیشن «پرواز به وقت یک و بیست دقیقه بامداد» از دیگر تولیدات سیمای مرکز لرستان است که در سالروز شهادت این شهیدوالامقام پخش می‌ شوند. در همین رابطه نیز در فواصل پخش با مرکز کرمان ارتباط زنده برقرار می‌ شود.
صداوسیمای مرکز لرستان افتتاحیه و اختتامیه یادواره مکتب سلیمانی راکه در اهواز برگزار می‌شود نیز از شبکه افلاک نیز پخش می‌ کند و سخنرانی‌ های سردار حاج قاسم سلیمانی هم در جدول پخش برنامه‌های سیمای لرستان گنجانده شده است.
رادیو لرستان نیز با تدارک برنامه‌ های متنوعی، یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌د ارد؛ در همین رابطه برنامه‌ «قدمگاه خورشید» در ۶ برنامه ۲٠ دقیقه ای به این مناسبت اختصاص یافته است.
برنامه‌ «از شما بشنویم» در ۶ برنامه به موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی می‌پ ردازد و ویژه برنامه‌  رادیویی مرکز کرمان در سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی از ساعت ۹ تا ۱۱، به طور همزمان در صدای لرستان نیز تقویت و پخش می‌ شود.
دو برنامه «میزگرد» رادیو لرستان نیز به موضوع بصیرت افزایی اختصاص یافته است. برنامه رادیویی و تلویزیونی «چشم انداز» نیز در تاریخ های ۹ و ۱۴ دی، به موضوع بصیرت و شهادت سردار سلیمانی می‌پردازد.
گفتنی است که از تاریخ هفتم تا  ۱۴دی مستندهای ویژه یادواره مکتب سلیمانی در ۷ برنامه، از رادیو لرستان روی آنتن می رود و در این ایام تصاویر رادیونما متناسب با این مناسبت انتخاب و پخش می‌ شود و برنامه صبحگاهی رادیو نیز با آیتم خاصی به این مناسبت می‌پ ردازد.
معاونت خبر صداوسیمای مرکز لرستان هم برنامه‌ها و رویدادهای استان را در ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پوشش خواهد داد و در همین رابطه نیز گزارش مستند خبری از ابعاد شخصیت شهید سلیمانی تولید و پخش می‌ کند. طرح محله محور شهید سلیمانی و کمک های مؤمنانه در این ایام به صورت گزارش ویژه و گزارش تحلیلی مناسب ۹ دی نیز تولید و پخش می‌ شود.
گفت و گوی ویژه خبری با موضوع تبیین حماسه ۹ دی و سالروز شهادت شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی، نیز پخش خواهد شد و در شب شهادت حاج قاسم سلیمانی با مرکز کرمان ارتباط زنده تصویری، برقرار می‌ شود.
معاونت فضای مجازی لرستان نیز تدارک ویژه ای برای بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی دیده است؛ این معاونت در فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی، بخش های ویژه برنامه‌های سیما و پادکست های رادیو را بازنشر می دهد و پویش مردمی مکتب سلیمانی (ارسال عکس و فیلم های مردمی و نقاشی کودکان) را راه‌اندازی می‌کند. از دیگر فعالیت های معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز لرستان، تقطیع و پخش سخنرانی‌ های شهید سلیمانی و اختصاص دو برنامه «بر خط» از تولیدات فضای مجازی به این مناسبت ها است که از شبکه افلاک پخش می‌ شود. دیگر تولیدات فضای مجازی مرکز از جمله ویدئو کلیپ، مستند شهید رستمیان (از شهدای مدافع حرم استان)، نماهنگ، فتو کلیپ باموضوع شهیدسلیمانی نیز در این ایام در فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی و پایگاه اطلاع‌رسانی صداوسیمای مرکز لرستان، بارگذاری و پخش می‌ شوند.

تصاویر

امتیاز شما