امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

شبکه افق راوی داستان دو برادر شهید مدافع حرم

مشاهده ۸۳۷
۱۳۹۹/۱۰/۰۶- ۱۵:۰۸

نخستین قسمت مستند «مرزهای عاشقی» با موضوع زندگی شهید مدافع حرم شهیدان مجتبی و مصطفی بختی، شنبه ششم دی ماه از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «مرزهای عاشقی» عنوان مجموعه مستندی است که زندگی شهدای مدافع حرم از جمله شهید «الله دادی»، شهید «حججی» و شهید «محمدخانی» را به نمایش می‌گذارد.
«مرز‌های عاشقی» در ۲۵ قسمت و در شهر‌های شمالی، تهران، قم و یزد تهیه و تولید شده است. در نخستین قسمت، زندگی شهیدان مصطفی و مجتبی بختی روایت می‌شود. شهیدان مدافع حرم مصطفی و مجتبی بختی، اولین برادران شهید مدافع حرم هستند که خانواده آن‌ ها شامل سه برادر و یک خواهر و ساکن مشهد هستند؛ مجتبی متولد 12 فروردین 67 مجرد و مصطفی نیز متولد 5 مرداد 61 متأهل و صاحب دو دختر به نام‌های محدثه و فاطمه بودند. «مرزهای عاشقی» هر روز ساعت 18 از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت 14 روز بعد روی آنتن می رود.
جاذبه‌های روستای شیطور در قاب تصویر «مردم بالادست»
«مردم بالادست» عنوان مجموعه مستندی است که با محور جاذبه‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و صنعتی شهرها و روستاهای استان یزد ساخته شده است. رویکرد مستندساز در این مجموعه، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با اتکا به توان داخلی است. در بیستمین قسمت این مستند، ظرفیت های اقتصادی و توریستی روستای شیطور را بررسی می‌کند. «مردم بالادست» سه شنبه نهم دی ماه ساعت 18 و تکرار آن  ساعت 10 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
ضیافتی برای مدافعان سلامت
«ضیافتح» عنوان مجموعه مستندی است که درباره فعالیت های خودجوش مردمی در مبارزه با ویروس منحوس کرونا و اجرای طرح ها و رزمایش های مختلف همدلی با حضور گروه‌های جهادی ساخته شده است. در هر قسمت این مجموعه، با گروه‌ ها و افرادی آشنا می‌ شویم که خالصانه و فداکارانه، برای نجات جان دیگران تلاش می‌ کنند و چشم داشتی هم ندارند. دوازدهمین قسمت «ضیافتح» را می توانید شنبه ششم دی ماه ساعت 20:30 و تکرار آن را ساعت 12:30 روز بعد از شبکه افق تماشا کنید.
دیدار با طبریان اصیل در نگارستان ایران
«گلستان، نگارستان ایران» عنوان مجموعه مستندی است که به مناطق بسیار زیبا و دیدنی و گردشگری استان گلستان می‌رود. در هر قسمت یکی از شهرها و مناطق این استان به مخاطبان معرفی می‌ شود. یازدهمین قسمت این مجموعه، دیدنی‌ های شهرستان کردکوی را به نمایش می‌گذارد. کُردکوی شهری در غرب استان گلستان و در شمال ایران است. این شهر مرکز شهرستان کردکوی است و در ۲۹ کیلومتری گرگان واقع است. مردم شهر و شهرستان کردکوی از قومیت طبری هستند و به زبان زبان طبری سخن می‌گویند؛ مناطق زیبای کوهستانی درازنو، ریز او، کندآب، رادکان، چمن، یزدان محله و همچنین پارک جنگلی پلنگ پا (امام رضا) و آب بندان میاندره واقع در روستای میاندره و همینطور آب بندان بانکلا واقع در جنوب کردکوی در حاشیه جنگل از مناطق دیدنی این شهر محسوب می‌شود. «گلستان، نگارستان ایران» را می توانید شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:30 از شبکه افق تماشا کنید. تکرار این مستند روز بعد ساعت 6 روی آنتن می رود.
یک دهه سرنوشت ساز برای داستان اتمی ایران
«داستان اتم» مستندی است که درباره ماجرای استفاده از انرژی هسته ای در ایران ساخته شده و از این رهگذر به مذاکرات ایران با دیگر کشورها به خصوص آمریکا هم می‌ پردازد. این ماجرا از ابتدای انقلاب شروع می‌ شود و به دوران حاضر یعنی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 می رسد و پس از آن هم ماجرای توافق هسته ای را روایت می‌ کند. در پنجمین قسمت، به حواشی پرونده هسته ای ایران طی 10 سال اخیر پرداخته شده است. «داستان اتم» به تهیه کنندگی احمد کشاورز، در هفت قسمت از شبکه افق پخش می‌ شود. زمان پخش این مستند ساعت 19 است و تکرار آن هم روز بعد ساعت 8:30 روی آنتن می رود.
بررسی اختلالات خواب دوران کرونا در برنامه «انارستان»
«انارستان» عنوان برنامه تلویزیونی سلامت محور شبکه افق سیماست که روزهای زوج روی آنتن می رود.
در هر قسمت این برنامه که با محوریت طب سنتی پخش می‌شود، یکی از کارشناسان این حوزه حضور می یابد و به بیان پاره‌ای از توضیحات می‌ پردازد. پانزدهمین قسمت این برنامه به بررسی اختلالات خواب در دوران شیوع کرونا اختصاص دارد و سمیه فتحعلی متخصص طب ایرانی هم مهمان آن است. «انارستان» با اجرای آرمان غفاریان و شیوا قانعی روزهای زوج ساعت 16 و تکرار آن ساعت های 24 و 9 روز بعد از شبکه افق پخش می‌ شود.

امتیاز شما