امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

از «گزارش اقلیت» تا گردشگری در دشت مینو همراه با شبکه افق

مشاهده ۳۰۶
۱۳۹۹/۱۰/۰۹- ۱۱:۵۷

مستند «گزارش اقلیت» با مروری بر وقایع عاشورای 88، سه شنبه 9 دی ماه از شبکه افق پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فتنه 88 چالش‌ های مختلفی را پیش روی مردم و نظام اسلامی قرار داد، توطئه‌ ای بزرگ در پس پرده که هدف از آن براندازی حکومت بود. عاشورای آن سال هم با اتفاقات گوناگونی همراه شد که در نهایت خشم ملت را برانگیخت و به حماسه 9 دی انجامید. مستند «گزارش اقلیت»، روایتی متفاوت از اتفاقات عاشورای سال 88 و ماجراهای پشت پرده آن ارائه می‌ دهد به این ترتیب که ابتدا اتفاقات و آشوب‌های خیابانی را به نمایش می‌گذارد و سپس روند وقایع تا نهم دی را روایت می‌کند. این فیلم تبعات مختلف فتنه سال 88 و تحریم‌هایی که پس از آن علیه ایران اجرا شد را نیز موشکافی کرده است. مستند«گزارش اقلیت» به کارگردانی مهدی نقویان سه‌ شنبه 9 دی ماه ساعت 20 و تکرار آن ساعت 7 روز بعد از شبکه افق پخش خواهد شد.
گردشگری در دشت مینو
«گلستان، نگارستان ایران» عنوان مجموعه مستندی است که به بررسی مناطق بسیار زیبا و دیدنی و گردشگری استان گلستان می‌ پردازد. در هر قسمت یکی از شهرها و مناطق این استان به مخاطبان معرفی می‌شود. سیزدهمین قسمت این مجموعه، دیدنی‌های شهرستان مینودشت را به تصویر می‌کشد. شهر مینودشت از جمله شهرهای استان گلستان است که ریشه در تاریخ و فرهنگ منطقه دارد این شهر در دوره‌های مختلف نام‌های گوناگونی داشته‌است از جمله نام‌هایی که برای این شهر ذکر شده‌است، کبودجامه، حاجیلر، سنگرلر و سنگر حاجیلر، دشت مینو و مینودشت است.
مستند«گلستان، نگارستان ایران» را می توانید شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:30 از شبکه افق تماشا کنید. تکرار این مستند روز بعد ساعت 6 روی آنتن می رود.

امتیاز شما