امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

آثار برتر یادواره مکتب شهید سلیمانی باید در سطح جامعه معرفی شوند

مشاهده ۳۰۰
۱۳۹۹/۱۰/۱۰- ۱۲:۴۶

گل‌محمدی، داور نخستین یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی گفت: باید مکتب و راه و روش شهید قاسم سلیمانی توسط عالم هنر تبلیغ و بیان شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر گل‌محمدی، داور کمیسیون سیما در نخستین یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی، درباره ضرورت و تاثیرگذاری انعکاس و جلوه شهید قاسم سلیمانی در عالم هنر گفت: جلوه شهید قاسم سلیمانی در عالم هنر و برای مردم، هم ضرورت دارد و هم تاثیرگذار است. سیر و سلوکی که شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان سردار نظامی و شخصیت انقلابی داشت، قابل الگوشدن است و در جامعه باید این‌گونه رفتارها نهادینه شود. این نگاهی هم که مردم به این بزرگ‌مرد داشتند، نشان می‌ داد که به‌ چه دلیل مورد عنایت مردم است.
وی افزود: به‌اعتقاد من، باید مکتب و راه و روش شهید قاسم سلیمانی توسط عالم هنر تبلیغ و بیان شود تا بگوییم که چه‌ نوع آدم‌هایی در جامعه می‌توانند اسطوره شده و به‌عنوان نمادی تاثیرگذار فعالیت کنند.
این داور درباره ارزیابی کمی و کیفی آثار بخش کمیسیون سیما عنوان کرد: تعداد آثار ارسالی بسیار قابل توجه بود و به‌دلیل اینکه نخستین سال برگزاری این رویداد بود، اما احساس می‌کنم که این تعداد در ایده‌های واقعی جریان داشت و خلاقیت بسیاری در این آثار وجود داشت که باید دست‌مایه کارهای دیگر در عالم هنر برای انعکاس شهید سلیمانی در جامعه باشد.
گل محمدی ادامه داد: این آثار برتر باید در اختیار فیلم‌سازان و برنامه‌سازان کشور قرار بگیرد و در سطح جامعه معرفی شوند. نخستین‌بار بود که به‌عنوان یک داور، این اطلاعات را از نزدیک می‌دیدم که چه فداکاری‌ هایی صورت گرفته و هنرمندان باید از این منابع اطلاعاتی استفاده کنند و این ایده‌ ها را دست‌ مایه تولیدات فرهنگی کوتاه و بلند قرار بدهند.

امتیاز شما