امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

دریافت اطلاعاتی جدید از سیاهچاله‌ ها تا تکنولوژی ۲۰۲۱ در برنامه «چرخ»

مشاهده ۳۶۴
۱۳۹۹/۱۰/۱۴- ۱۴:۱۲

«چرخ» امروز، یکشنبه ۱۴ دی ۹۹، با بررسی مهم‌ ترین خبرهای دنیاهای علم و فناوری روی آنتن شبکه‌ چهار می‌ رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در میز علم این قسمت برنامه «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه میزبان محمود حاج‌ زمان، روزنامه‌ نگار علم و مینا قدسی، کارشناس نجوم می‌شود.
قدسی از یافته‌ های تازه درباره‌ سیاهچاله‌ های اولیه و جست‌ و جو برای ماده‌ تاریک می‌گوید و حاج‌زمان تغییرات اقلیمی و تاثیرات آن بر حیوانات را بررسی می‌ کند.
هفته‌ی گذشته تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در پیامی‌ به مناسبت اولین روز جهانی آمادگی برای مقابله با همه گیری تاکید کرد: «بحران شیوع ویروس کرونا آخرین همه‌گیری نخواهد بود که بشر با آن روبروست و تلاش برای بهبود سلامت انسان بدون مقابله با تغییرات آب و هوایی و حفظ حیات‌ وحش محکوم به فنا است.»
در بخش دیگری از «چرخ»‌ محمد کرباسی و علی خورشیدی، دو روزنامه‌ نگار فناوری، اتفاقات دنیای تکنولوژی در سال جدید میلادی را بررسی می‌کنند.
در بخش‌های دیگری از این قسمت «چرخ»، مهم‌ ترین عکس‌ های دنیای علم و خبرهای علم و فناوری در ایران بررسی می‌شوند.
فصل هفتم مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌ زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌ کند. «چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌ صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌ شود.
مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما