امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

گزارش هفته هفتم رقابت‌ های لیگ برتر فوتبال ایران را از رادیو بشنوید

مشاهده ۲۰۰
۱۳۹۹/۱۰/۱۵- ۱۰:۴۹

علاقه مندان به فوتبال می توانند سه شنبه 16 دی با گزارش زنده رقابت بین تیم های پرسپولیس-سپاهان و ذوب‌ آهن-تراکتورسازی از رادیو ورزش همراه شوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تیم‌های سپاهان و پرسپولیس به مصاف هم می روند که نتیجه این دیدار بر شکل‌گیری مدعیان قهرمانی این فصل تأثیر به سزایی دارد. تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در قالب هفته هفتم رقابت‌ های لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس، پس از کش‌ و قوس‌ های بسیار ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه به مصاف هم می روند.
دو تیم در شرایطی با هم رقابت می‌کنند که قرمزپوشان با فاصله‌ای ۴ امتیازی و ۲ بازی کمتر نسبت به سپاهان در رده نهم جدول قرار گرفته‌ اند و برای باقی ماندن در کورس مدعیان قهرمانی و بهبود جایگاه‌ شان در جدول چاره‌ای جز پیروزی ندارند. سپاهانی‌ ها نیز که با یک امتیاز اختلاف نسبت به گل‌ گهر صدرنشین و استقلال در رده سوم جدول جای گرفته‌ اند، برای رسیدن به صدر جدول به دنبال هر ۳ امتیاز بازی هستند.
این دیدار پیش از این قرار بود در تاریخ ۲۹ آذرماه برگزار شود، اما به دلیل هم‌ زمانی این بازی با فینال لیگ قهرمانان آسیا به ۱۶ دی ماه موکول شد.
تقابل‌ پرسپولیس و سپاهان همیشه از مهیج‌ ترین بازی‌های لیگ بوده و رقابت شدید ۲ تیم در مسیر قهرمانی همواره ال‌ کلاسیکوهای جذابی را خلق کرده است. پرسپولیس و سپاهان فصل گذشته نیز رقابت پایاپایی را در لیگ برتر داشتند که پرسپولیس گوی سبقت را از سپاهان ربوده و قهرمان شد. رقابت شدید پرسپولیس و سپاهان در فصل جاری نیز ادامه‌ دار بوده و هر ۲ تیم از جدی‌ ترین مدعیان قهرمانی به شمار می‌ آیند، از طرف دیگر اتفاقات پیش آمده در بازی آخر سپاهان و پرسپولیس موجب شده که حساسیت این بازی به اوج خود برسد و همین امر این رقابت را تبدیل به یک فینال بزرگ کرده است که هر ۲ تیم برای پیروزی در آن خواهند جنگید.
آخرین دیدار سپاهان و پرسپولیس به نیم‌فصل دوم فصل گذشته بازمی‌ گردد که هر ۲ تیم با ۴ امتیاز اختلاف در کورس قهرمانی قرار داشتند، اما در اتفاقی عجیب سپاهان روز بازی در زمین حاضر نشد و کمیته انضباطی نتیجه بازی را ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کرد. حاضر نشدن سپاهان در زمین بازی تبعات زیادی برای این تیم داشت و زردپوشان اصفهانی دوئل قهرمانی را به رقیب دیرینه خود واگذار کردند و سهمیه آسیایی را نیز به دست نیاوردند و آخرین ترکش آن بازی هم جدایی قلعه‌ نویی از سپاهان بود.
سپاهان و پرسپولیس تاکنون ۷۳ بار با هم رو‌ به‌ رو شده‌ اند که پرسپولیس با ۲۵ برد عملکرد بهتری نسبت به سپاهان داشته است. ۳۰ دیدار این ۲ تیم با نتیجه تساوی پایان یافته و سهم سپاهان ۱۸ برد بوده است. پرسپولیس و سپاهان برای نخستین بار روز جمعه ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۰ در اصفهان به مصاف هم رفتند که آن بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید.
نخستین پیروزی سپاهان ۲۲ سال پس از نخستین دیدار ۲ تیم و در سال ۱۳۷۲ به دست آمد که تیم سپاهان با تک گل حمید مطهری به برتری رسید.
همزمان با رقابت پرسپولیس و سپاهان، تیم‌ های فوتبال ذوب‌ آهن و تراکتور در حالی برای بیست و پنجمین بار در ادوار مختلف لیگ برتر به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم با توجه به شرایط‌شان چاره‌ای جز پیروزی ندارند.
ذوب‌آهن در شرایطی آماده این دیدار حساس می‌شود که در فصل جاری هنوز بردی به دست نیاورده و برای اوج‌گیری دوباره و پایان بخشیدن به روند ناکامی‌هایش به دنبال شکست تراکتور و کسب ۳ امتیاز این دیدار است. در آن سو تراکتوری‌ ها که در ۲ هفته گذشته تنها یک امتیاز به دست آورده‌اند، برای باقی ماندن در کورس قهرمانی و بهبود جایگاه‌شان در جدول چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار ندارند.
ذوب‌آهن و تراکتور در طول ادوار مختلف لیگ برتر تاکنون ۲۴ بار به مصاف هم رفته‌اند که تراکتوری‌ها با ۹ برد عملکرد بهتری داشته و سهم ذوب‌آهن ۷ برد بوده و ۸ بازی ۲ تیم نیز با نتیجه مساوی پایان یافته است.
نکته جالب توجه درباره رقابت تیم‌های ذوب‌آهن و تراکتور این است که با وجود کم تعداد بودن دیدارهای ۲ تیم در طول ادوار مختلف لیگ برتر بازی‌های آنها همواره پرگل از آب درآمده است. جالب‌تر آنکه سهم تراکتوری‌ها از پیروزی‌های پرگل بیشتر بوده و تاکنون ۳ بار ذوب‌آهن را ۴ تایی کرده‌اند.
پرگل‌ترین دیدار ۲ تیم به بازی رفت لیگ پانزدهم مربوط می‌شود که با نتیجه مساوی ۴ بر ۴ پایان یافت.
گزارش زنده رقابت بین تیم های پرسپولیس-سپاهان و ذوب‌آهن-تراکتورسازی ساعت ۱۵ سه شنبه ۱۶ دی، به تهیه کنندگی صدف سبحانی و یوسف فرجی و با گزارشگری آرش اسدی و مهرزاد عطاران از شبکه رادیویی ورزش روی آنتن می رود.

امتیاز شما