امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
دکتر جبلی در گفت و گو با العالم مطرح کرد؛
دکتر جبلی در گفت و گو با العالم مطرح کرد؛

وحشت رسانه‌های غربی از نام و تصویر سردار سلیمانی/ غربی‌ها توانایی مقابله با طرح مقاومت شهید سلیمانی را ندارند

مشاهده ۲۸۹
۱۳۹۹/۱۰/۱۶- ۰۸:۵۳
تعداد بازدید:289

دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما در گفت و گو با شبکه العالم به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهارداشت: رسانه‌های غربی در صدد مخدوش نشان دادن تصویر طرح رسانه ای مقاومت هستند چراکه اولویتش افشای طرح های موجود در منطقه و در راس آن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: شهید قاسم سلیمانی شایستگی طرح مقاومت را اثبات کرد.

دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما در گفت و گو با شبکه العالم به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهارداشت: رسانه‌های غربی در صدد مخدوش نشان دادن تصویر طرح رسانه ای مقاومت هستند که اولویتش افشای طرح های موجود در منطقه و در راس آن عادی سازی با رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: شهید سلیمانی طرحی بزرگتر از مرزهای متعارف کشورها داشت. طرح وی طرح امت اسلامی و مقاومت بود که مرزهای جغرافیایی را درنوردیده بود و شایستگی این طرح را با از بین بردن تروریسم تکفیری از منطقه طی 10 سال اخیر اثبات کرد.

معاون برون مرزی صداوسیما یادآور شد: مقاومت با گروههای مسلح سوریه و عراق و هم چنین رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین مقابله کرد، طرح مقاومت، امت اسلامی را با اشکال و مذاهب مختلف با یکدیگر متحد کرد با وجود این طرح و با این حجم بالای تنوع و چالش های فرارو ، باید یک طرح رسانه ای نیز همزمان با طرح میدانی وجود داشته باشد تا با آن همکاری کند . رسانه‌های مقاومت تلاش زیادی کردند این طرح را دنبال کنند زیرا میزان چالش ها بسیار بسیار زیاد است.

دکتر جبلی گفت: بنده برخی از واکنش ها پس از شهادت سردار سلیمانی را در رسانه‌های غربی دنبال می‌کردم به عنوان یک نمونه کوچک باید بگویم رسانه‌های آمریکایی طی مدت کوتاهی پس از شهادت شهید قاسم سلیمانی، اصطلاح "قاسم سلیمانی" را بیش از 600 هزار بار در مقاله‌ها ، اخبار و تفاسیر استفاده کردند و حتی یک بار کلمه " ترور " را برای شهید قاسم سلیمانی به کار نبردند زیرا وی مهمان رسمی دولت عراق بود و به دعوت رسمی نخست وزیر عراق و با هواپیمایی غیر نظامی‌به این کشور آمده بود. رسانه‌های غربی می خواهد این طرح رسانه ای را خدشه دار کنند زیرا قدرت حامی تروریست ها در منطقه و پشت این گروه‌های مسلح بودند.

معاون برون مرزی صداوسیما گفت: سردار سلیمانی زمانی که مسئولین وزارت خارجه ایران با امریکایی‌ها درباره توافق هسته ای در ژنو مذاکره می‌کردند پیامی ارسال کرد و به انان گفت این مطلب موثق را به امریکایی‌ها برسانید که جنگنده‌های امریکایی به شهر اشغالی موصل رفته و برای تکفیری‌های داعشی، مهمات و سلاح داده و همچنین آنان را کمک مالی می‌کنند که اسناد آن نزد شهید موجود بود و حاضر بود این اطلاعات را توسط دیپلمات هایی که با آمریکا مذاکره می‌کردند به آنان برساند.

وی افزود: غربی‌ها و در راس آن آمریکا که از گذشته تاکنون از گروه‌های تروریستی عراق و سوریه حمایت می‌کنند نتوانستند با طرح مقاومت شهید سلیمانی مقابله کنند آنها در این درگیری ناکام ماندند از این رو نمی خواهند در درگیری رسانه مقاومت نیز شکست بخورند و درصدد خدشه دار کردن آن هستند تا فضایی ایجاد کنند که هرگز با حجم پیروزی‌ها تناسب نداشته باشد.

دکتر جبلی با اشاره به شرایط پس از ترورشهید قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی فرمانده میدانی بزرگی بود در حالی که روزنامه‌ها و رسانه‌های امریکایی همواره او را به عنوان فرماندهی شبح گونه نشان می دادند. فرمانده بزرگی که همه سربازان امریکایی و غربی حاضر در منطقه از وی هراس داشتند. آنها از قاسم سلیمانی می ترسیدند که در نوشته‌هایشان مشخص بود، آنها او را ترور و شهید کردند و امروز دیگر وجود ندارد اما اکنون چه چیزی آنان را می ترساند؟ چرا به محض آوردن نام قاسم سلیمانی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این صفحات را می‌بندند زیرا نام وی بارها نوشته شده است . ما در رسانه‌های خود ، تحلیل ها و خبرهایی به نام وی منتشر کردیم اما اجازه ندادند حتی یک بار عبارت قاسم سلیمانی را در شبکه‌های اجتماعی به کار ببریم ..چه چیزی آنان را می ترساند؟

معاون برون مرزی صداوسیما افزود: چیزی که آنها را می ترساند این طرحی است که هنوز زنده است طرح بزرگی که بزرگتر از قاسم سلیمانی است و دارای ریشه‌ها و دوستان باوفایی در منطقه است نه در سطح فرماندهان نظامی میدانی بلکه میان مردم و در افکار عمومی جهان عرب و اسلام و بین المللی زیرا آنان با روش های غیر اخلاقی در صدد خدشه دار کردن این طرح هستند.

دکتر جبلی افزود : برخی سربازان و جوانان در میادین و درگیری‌ها، تصاویر و ویدئوهای غیر حرفه ای می‌گرفتند که به شکل گسترده ای در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شد و کم کم همه دنیا و حتی شهروندان ایرانی نیز از میزان حضور میدانی شهید اطلاع یافتند بعدها دیدیم رسانه‌های غربی با هدف دیگری شهید سلیمانی را دنبال می‌کنند آنها به دنبال وی بودند تا تصویر وی را مخدوش کنند و به تماشاگران بگویند این فرمانده ایرانی می خواهد در مسائل سوریه، عراق و فلسطین دخالت کند و وی این جوانان را از افغانستان، پاکستان و دیگرکشورها اورده و این اقدامی غیر اخلاقی و غیر انسانی است اما بعدها مشخص شد این جوانان خودشان داوطلبانه برای مقابله با تروریسم تکفیری امده بودند و شهید سلیمانی و دیگر فرماندهان میدانی آنان را متحد کرده و نظم می دادند .

وی افزود: در سالهای اخیر تلاش می‌کردیم شهید قاسم سلیمانی در صفحه تلویزیون باشد اما وی ترجیح می داد در رسانه‌های غیر رسمی‌باشد و این به خاطر شخصیت وی بود که به مردم عادی نزدیک بود و همیشه در علاقه داشت تا مردم تماس مستقیم داشته باشد.

معاون برون مرزی صداوسیما اظهار داشت: شهید سلیمانی حتی در راهپیمایی‌ها و مراسم پیروزی انقلاب ، با محافظان خود نبود بلکه دوست داشت میان مردم باشد و بگوید از انان است از این رو از رسانه‌های رسمی فرار می‌کرد اما از رسانه‌های غیر رسمی استقبال می‌کرد هیچ گاه از سلفی گرفتن با دیگران امتناع نمی‌کرد حتی شنیدیم همراهان وی به شکلی غیر مشهود اجازه نداشتند زمانی که وی با مردم در حال گرفتن عکس است به وی نزدیک شوند وی دوست داشت فرمانده میدانی مردمی‌باشد و رمز موفقیت وی نیز همین است.

دکتر جبلی گفت : رسانه‌های مقاومت باید همزمان با طرح میدانی مقاومت با همان سطح و حجم و مسئولیت فعالیت داشته باشند امکانات رسانه‌های مقاومت در مناطق مختلف در مقایسه با رسانه‌های مخالف دارای امکانات و اختیارات نابرابری است و دلارهای نفتی آنان را تغذیه می‌کند و بستر فعالیت آنان نیز نسبت به طرح مقاومت بسیار گسترده است به رسانه‌های مقاومت به بهانه‌های مختلف از جمله تحریم ها اجازه فعالیت در ماهواره‌ها را نمی دهند.

وی گفت: اولین اولویت؛ افشای طرح های موجود در منطقه و در راس آن عادی سازی با رژیم صهیونیستی است که واکنشی به پیروزی‌ها جبهه مقاومت است، آنها فضا و افکار عمومی را آماده این عادی سازی نمی‌بینند و ما نیز شاهد عادی سازی میان رهبران سیاسی هستیم زیرا آنان با عادی سازی بوده و هستند اما با افکارعمومی و مردم تفاوت دارند و به خوبی می دانند شهروندان عرب و مسلمان و حتی افراد مستقل آزاده جهان عادی سازی را نمی‌پذیرند اما آنها برای عادی سازی مسابقه می دهند زیرا می دانند طرح مقاومت طرحی پیشروست و با وسعت بسیار بالایی در آستانه بازکردن خطوط مقدم است و از این پیشروی سریع می ترسند.

دکتر جبلی افزود: بیشتر نظر سنجی‌ها از جمله در کشورهای غربی نشان داد 80 درصد از مردم کشورهای عربی با عادی سازی مخالف هستند زیرا مخالفت با عادی سازی در جهان عرب ریشه دارد ..چرا اینها این اندازه عجله دارند و صبرنمی‌کنند تا افکار عمومی آماده شود زیرا از پیشروی سریع محورمقاومت بیمناک هستند.

وی افزود: طرح مقاومت، عراق را فتح و تروریسم تکفیری عراق و سوریه را ناکام گذاشت زیرا به فروپاشی نظام سوریه امید بسته بودند .

معاون برون مرزی صداوسیما گفت: یک یا دو ماه پس از پیدایش این گروههای تروریستی و به محض برگزاری تظاهرات مخالفان در سوریه ، یکی از حاکمان کشورهای خلیج فارس به ایران آمد و به آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری وقت گفت دولت سوریه تا ماه رمضان سقوط خواهد کرد شما نیز به بشار اسد امید نبندید اما معادله چگونه برعکس شد؟ چگونه نظام سوریه و مقاومت باقی ماند ؟ این پیشروی ادامه دارد و آنها از وجود قاسم سلیمانی یا نبودنش می ترسند.

امتیاز شما