امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

«دریابان» و ناگفته‌هایی از تلاش برای دفاع از کشور

مشاهده ۲۶۸
۱۳۹۹/۱۰/۲۰- ۰۸:۴۲

کارگردان مستند «دریابان» گفت: در این مستند پای صحبت های دریابان‌ها نشستیم و از مشکلاتشان مطلع شدیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «محمد صدیقی مقدم» کارگردان مستند «دریابان» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره این مستند راه یافته به جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: افرادی که در دریابانی تلاش می‌کنند برای مردم خیلی نا آشنا هستند و ما نیز با سفری که برای ساخت این مستند به مناطق جنوبی کشور داشتیم و در مصاحبه با این افراد از وضعیت کاری آنها مطلع شده و مشکلاتشان را متوجه شویم و در یک کلام حرف دلشان را شنیدیم. 

وی ادامه داد: ۱۰ روز در منطقه خلیج فارس بودیم و در منطقه‌های خطرناکی که قاچاق و سوخت و ... در آن بندرها زیاد بود. با پیگیری‌هایی که کردیم متوجه شدیم یکسری زیرساخت هایی که باید آنجا باشد وجود ندارد.
این کارگردان، ادامه داد: همچنین باید یکسری لنج ها در آن منطقه ساخته می‌شد البته در خیلی از این منطقه‌ها لنج هایی ساخته شده بود و برخی‌ها از این فرصت سواستفاده کرده بودند.

وی در ادامه بیان داشت: بچه‌های فعال ناجا در مصاحبه‌هایی که داشتیم می‌گفتند ما اینجا بدترین شرایط ممکن را داریم و کسی ما را درک نمی‌کند و با کمترین امکانات دو سه روز باید روی قایق بمانیم تا از مرزهای کشور محافظت کنیم. همچنین خطرهایی نیز تهدیدمان می‌کند.

مقدم افزود: ما هم برای تولید مستندمان چهار روز روی آب شناور بودیم و امکانات شناوری که داشتیم مناسب بود. 

کارگردان مستند دریابان درباره هدف کلی از ساخت این مستند، ادامه داد: هدف مان نشان دادن کاری بود که مرزبان‌ها در دفاع از مرزها انجام می دهند. آنها از خانواده دور بودند و می خواستیم سختی‌هایی که این عزیزان برای دفاع از کشور متحمل می‌شوند را نشان دهیم.

امتیاز شما