امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
اختتامیه نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین ۶ بهمن برگزار می‌شود
اختتامیه نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین ۶ بهمن برگزار می‌شود

تلاش برای ثبت قاب‌های ماندگار اربعین امسال در خاطر مردم جهان

مشاهده ۳۹۶
۱۳۹۹/۱۰/۲۱- ۱۲:۱۳
تعداد بازدید:396

نشست خبری نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین با حضور علی فهیم دانش مشاور رسانه ملی و مدیرکل امور بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی علی فهیم دانش مدیرکل امور بین‌الملل در نشست خبری نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی بسیاری از مشتاقان اهل‌بیت نتوانستند در راهپیمایی اربعین سال ۹۹ شرکت کنند و این جشنواره فرصت مناسبی برای دوستدار سیدالشهدا در سراسر دنیاست که دنبال کننده گفتمان حریت و حمایت از مظلومان هستند.

مدیرکل امور بین‌الملل هدف از برگزاری جشنواره جهانی تولیدات اربعین را ثبت قاب‌ها و اتفاقات ماندگار اربعین خصوصاً اربعین متفاوت ۹۹ دانست.
وی افزود: جشنواره در چهار بخش رادیویی، تلویزیونی، فضای مجازی و عکس برگزارشده است و داوران اکنون در مرحله ارزیابی این آثار هستند.

مدیرکل امور بین‌الملل با اشاره به پایان زمان ارسال آثار و ورود آثار به مرحله داوری نهایی گفت: بیش از ۸۶۰۲  اثر مستند، نماهنگ، مستند ترکیبی، پویانمایی به جشنواره رسیده است.  

 فهیم دانش با اشاره به استقبال مخاطبان خارج از کشور از این جشنواره اظهار کرد: بیشترین تمرکز ما معطوف به اطلاع‌رسانی در خارج از کشور بود و آثار درخور توجهی به جشنواره رسید. اکنون 200 اثر از کشورهای دیگر به جشنواره ارسال‌شده است که در مرحله ارزیابی قرار دارند.

وی با بیان اینکه آثار تلویزیونی در بخش های نماهنگ‌ها، فیلم‌های خبری و فیلم‌های کوتاه ارزیابی می‌شوند گفت: در بخش صوتی نیز بخش‌های نمایشی، ترکیبی، گزارش‌های خبری، نغمه‌های عاشورایی، شعر و واگویه‌های حسینی در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه در بخش عکس با تعداد زیادی اثر روبرو بودیم که امیدواریم در آینده آن‌ها را به نمایش بگذاریم.

 مدیرکل امور بین‌الملل با اشاره به همراهی دیگر نهادها با امور بین‌الملل گفت: این جشنواره با همراهی و همکاری اتحادیه رادیوتلویزیون‌های اسلامی، جامعه المصطفی و بعثه مقام معظم رهبری هم‌زمان با ایام دهه فجر به پایان می‌رسد.
برگزاری اختتامیه به ششم بهمن موکول شد

در ادامه قربانی دبیر جشنواره بین‌المللی اربعین گفت: قرار بود اختتامیه این جشنواره سوم بهمن  برگزار شود که با تغییراتی این تاریخ به 6 بهمن در مرکز همایش‌های بین‌المللی تغییر پیداکرده است.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش ملی و بین‌المللی به‌صورت مجازی و آنلاین و از طریق سایت برگزار می‌شود.

قربانی با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدات ملی گفت: با توجه به اهمیت شعار سال و حمایت از تولیدات ملی، جوایز این جشنواره معادل جایزه نقدی، کمک‌هزینه خرید صنایع‌دستی نفیس خواهد بود که این جوایز در بخش تصویری به سه نفر، در بخش رادیویی به شش نفر و در بخش عکس به 5 نفر جایزه اهدا خواهد شد.

گفتنی است، فلسفه اربعین، اربعین در امتداد عاشورا، اربعین نماد استقامت و ایثار و تداوم راه شهدا، راهپیمایی اربعین نماد وحدت و اقتدار اسلامی‌بین ملت‌ها و ادیان مختلف و نقش الگویی فرهنگ عاشورایی برای کودکان و جوانان، موکب‌های اربعین آیینه تمام نمای مودت و دوستی و ازخودگذشتگی، حضور بانوان و جلوه‌های عفاف حجاب در راهپیمایی اربعین و...از  محورهای اصلی این جشنواره است.

 

امتیاز شما