امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

شبکه افق مخاطبانش را «در برابر طوفان» می‌ نشاند

مشاهده ۵۰۸
۱۳۹۹/۱۰/۲۱- ۱۳:۴۶

ششمین قسمت مجموعه «در برابر طوفان»، وقایع نگاری رویدادهای اجتماعی و سیاسی دوران شاه، یکشنبه 21 دی ماه از شبکه افق پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران در دوران معاصر دارای فراز و نشیب های فراوانی است که شامل رویدادهای گوناگون در دوران حکومت رضاخان و محمدرضاشاه است. مستند «در برابر طوفان» مجموعه ای است دربرگیرنده تصاویر و صداهای دیده و شنیده نشده ای از تاریخ معاصر کشورمان که در کنار هر یک، توضیحاتی نیز به فراخور ارائه می‌ شود. استفاده از تصاویر آرشیوی رادیو و تلویزیون ملی ایران در زمان رژیم سابق و شبکه‌ های خارجی و نیز گفتار متن ناصر طهماسب از جمله ویژگی‌ های این مجموعه مستند به شمار می رود که خود، تاریخی مستند و تصویری از دوران حکومت چند ده ساله محمدرضا شاه محسوب می‌شود. مهدی نقویان کارگردانی «در برابر طوفان» را بر عهده داشته که ششمین قسمت آن، یکشنبه 21 دی ماه ساعت 20 از شبکه افق پخش می‌شود. تکرار این مستند را می توانید روز بعد ساعت 6 از همین شبکه تماشا کنید.
عکاس دغدغه‌ مند در مهمانی روستای برغان
«دغدغه ‎های یک عکاس» عنوان مجموعه مستندی است که درباره جاذبه‌ های گردشگری در استان البرز ساخته شده است. در این مجموعه نیروهای جوان و خوش ذوق به همراهی استاد سیروس حصاری مدرس عکاسی از زاویه لنز یک عکاس پتانسیل گردشگری استان البرز را به تصویر می‌ کشند. معرفی جاذبه‌ های گردشگری روستای برغان، موضوع هفتمین قسمت این مجموعه است. این روستا در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ و در بین دو رود سنج و شاهرود قرار دارد. قرارگیری این روستای زیبا در مسیر کرج، کردان موجب رونق صنعت گردشگری آن شده است؛ به‌ طوری ‌که در فصل‌های بهار و تابستان بسیاری از علاقه‌ مندان به طبیعت‌گردی به روستای برغان و روستای کردان سفر می‌ کنند تا از خنکای هوا و طبیعت زیبای منطقه لذت ببرند. «دغدغه‌های یک عکاس» را می توانید شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 از شبکه افق تماشا کنید. تکرار این مستند ساعت 7:30 روز بعد روی آنتن می رود.
«فرصت» های اقتصادی در معادن شرقی ایران
«فرصت» عنوان مجموعه مستندی است که توسط شبکه خاوران (سیمای مرکز خراسان جنوبی) تولید شده است. در این مجموعه به ظرفیت‌ های اقتصادی در بخش‌ های مختلف این استان پرداخته و سعی شده است فرصت های سرمایه گذاری و تولید با استفاده از این پتانسیل ها بررسی شوند. در شانزدهمین قسمت، معادن منزیت سوژه مستندساز قرار گرفته است. گفت وگو با کارآفرینان حوزه معدن و صنایع نسوز، موضوع این قسمت است. «فرصت» را می‌توانید شنبه تا چهارشنبه ساعت 18 و تکرار آن را ساعت 1:30 بامداد روز بعد از شبکه افق ببینید.
ورود  «مهمات» به مرحله جدید
مجله تصویری مهمات با شیوه‌ ای نو و نگاهی تحلیلی، دفاع مقدس مردم ایران را از منظرهای گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بررسی می‌کند تا این مرحله از تاریخ معاصر را به خوبی به نسل چهارم انقلاب معرفی کند. «ورود به مرحله جدید» عنوان بیست و نهمین قسمت این برنامه است که با حضور سرتیپ مرتضی قربانی، به بررسی عملیات کربلای 5 و اتفاقات بعد از آن اختصاص دارد. سیداحمدموسویان و سید صادق شهربانویی کارگردانی «مهمات» را بر عهده دارند. این برنامه یکشنبه‌ ها ساعت 16 و تکرار آن ساعت 9 روز بعد از شبکه افق پخش می‌ شود.

امتیاز شما