امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
شهریاری ریاست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر سازمان صداوسیما را عهده‌دار شد
شهریاری ریاست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر سازمان صداوسیما را عهده‌دار شد

لزوم مطالبه‌گری و تذکر در تولیدات رسانه ملی

مشاهده ۳۶۴
۱۳۹۹/۱۰/۲۲- ۱۸:۱۹
تعداد بازدید:364

با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی، قائم‌مقام دبیر ستاد کشوری امربه‌معروف و نهی از منکر، حجت‌الاسلام‌ ابو المعالی، دبیر شورای امربه‌معروف و نهی از منکر سازمان صداوسیما و اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر سازمان، احمد شهریاری، معاون منابع مالی و سرمایه انسانی رسانه ملی حکم ریاست این ستاد در سازمان صداوسیما را دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام میرزایی با قدردانی از حسین رضی، رئیس پیشینشورای امربه‌معروف و نهی از منکر رسانه ملی گفت: این مسئولیت مانند دو امدادی است که همه در آن سهیم هستند و اگر درخشش و موفقیتی به وجود می‌آید، ماحصل تلاش همه مدیران بوده و به معنی فراموش‌شدن زحمات مدیران پیشین نیست.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت همگانی در این فریضه متذکر شد: این فریضه نباید در حوزه خاصی منحصر شود و اگر بتوانیم آن را از انحصار خارج کنیم، بسیاری از مردم به این لشکر بزرگ می‌پیوندند و افتخار می‌کنند که آمربه‌معروف و ناهی از منکر هستند.

قائم‌مقام ستاد کشوری امربه‌معروف و نهی از منکر از لزوم فراهم شدن بسترهای لازم برای اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه سخن گفت و افزود: باید موضوعات مختلف را در این فریضه وارد کنیم تا افراد در جامعه به آن بپردازند. بر این اساس است که می‌توان حتی مسئولان کشور را نقد کرد، نظارت عمومی در جامعه را اجرا کرد و در بسیاری از مسائل اجتماعی حرفی برای گفتن داشت.

میرزایی با تأکید بر آموزش مطالبه‌گری تصریح کرد: اگر مسیر مطالبه‌گری درست باشد می‌تواند تبدیل به الگویی همگانی شود و رسانه نیز باید در صف اول مطالبه‌گری قرار بگیرد.

وی افزود: برنامه‌سازان در عرصه‌های مختلف با رویکرد حل مسئله وارد شوند و اگر تولیداتشان در این مسیر باشد، آن‌وقت است که خواهیم دید امربه‌معروف و نهی از منکر بسیاری از مسائل اساسی جامعه را حل خواهد کرد.

قائم‌مقام ستاد کشوری امربه‌معروف و نهی از منکر سه رویکرد مهم را برای این ستاد در رسانه ملی ترسیم کرد و گفت: توجه به وظایف درون‌سازمانی در کنار وظایف برون شورایی، ایجاد حس امربه‌معروف و نهی از منکر در میان همکاران و امکان تذکر همکاران به مدیران، بدون ترس از به خطر افتادن امنیت شغلی می‌تواند مهم‌ترین رویکرد این شورا باشد.

نگاه عادلانه توأم با احترام

در ادامه احمد شهریاری، معاون منابع مالی و سرمایه انسانی رسانه ملی گفت: اخلاق مهم‌ترین گزینه درروند امربه‌معروف و نهی از منکر است و الزام به اجرای این فریضه آمیخته بااخلاق اولین اصلی است که باید رعایت شود.

وی افزود: این فریضه باید روی آنتن دیده شود و می‌توان در رویکرد برنامه‌سازی این نگاه را حفظ کرد؛ به این معنا که رسانه ملی به‌عنوان یکی از ارکان نظام، مطالبات مردم از مسئولان را به تصویر بکشد.

رئیس شورای امربه‌معروف و نهی از منکر رسانه ملی در ادامه، سازمان صداوسیما را مجموعه‌ای متکثر از سمت‌های مختلف استخدامی دانست که هرکدام در جایگاه خود قابل‌احترام هستند و ما خود را موظف کردیم با کلیه همکاران به‌طور عادلانه برخورد کنیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

شهریاری در پایان با اشاره به لزوم رفتار نرم مدیران با همکاران گفت: رعایت این فریضه گام مهمی‌برای تحقق اهداف امربه‌معروف و نهی از منکر خواهد بود.

در این مراسم ابوالمعالی، دبیر شورای امربه‌معروف و نهی از منکر سازمان نیز با تأکید بر لزوم بومی‌سازی اعضای شورا گفت: با توجه به وظایف این شورا لازم است به‌زودی تعداد اعضا افزایش ‌یابد و از معاونت‌های سیما و صدا نیز برای حضور در این شورا دعوت کنیم تا با فراگیر شدن این شورا به تحقق اهداف آن کمک کنیم.

در پایان این مراسم با اهدای حکم ریاست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر به احمد شهریاری سازمان از زحمات حسین رضی، رئیس پیشین این شورا قدردانی شد.

امتیاز شما