امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه سهند راوی داستان زندگی «سارای»

مشاهده ۳۳۱
۱۳۹۹/۱۰/۲۳- ۱۱:۲۰

تله تئاتر «سارای» برگرفته از داستان‌ های فولکلور آذربایجان در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تولید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، داستان «سارای» برای اکثر آذری زبان‌ ها بسیار جذاب و از جمله افسانه‌ های مردمی در سرزمین آذربایجان است که به صورت‌ های مختلف روایت شده و پیام اصلی و مشترک آن در تمام روایت‌ ها، وفاداری، پاکدامنی، مظلومیت، حجب و حیای سارای دختر عشایر است.
سارای که مادرش را در کودکی از دست داده، در ایل با آیدین (خان چوپان) آشنا می‌ شود. از طرفی خان هنگام شکار سارای را می‌بیند و شیفته او می‌ شود. بزرگان ایل با تقاضای وصلت خان با سارای مخالفت می‌کنند وسارای و آیدین را نامزد اعلام می‌ کنند. بیماری مادر آیدین، او را مجبور به ترک ایل و مراجعت به خانه می‌ کند. او بعد از مرگ مادرش هفت شبانه روز به سوگ می‌ نشیند. خان با همراهانش به ایل حمله و با تهدید به کشتن پدر سارای و دیگر افراد ایل، سارای را ناگزیر به همراهی با خود می‌کند. سارای در انتظار برگشتن آیدین راه را طولانی می‌ کند؛ اما سرانجام با نومیدی از فرارسیدن آیدین، خود را به داخل رودخانه (آرپاچایی) می‌ اندازد تا تسلیم خان نشود...
تله تئاتر «سارای» قبلا چندین بار به روی صحنه رفته و با اقبال مردمی مواجه شده است.
صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت های موجود با هدف حمایت از گروه‌های تئاتر استان و با همکاری مدیریت هنرستان هنرهای زیبای میرک تبریز اقدام به تولید نسخه تلویزیونی این نمایش در 50 دقیقه به زبان ترکی کرده است.
یونس مقدم تهیه کننده و کارگردان، ابراهیم عباسعلیزاده کارگردان بخش نمایش، صمد زرگر نارنجی مدیرتولید، مرتضی‌هاشم پور نویسنده، امین افواجی تدوینگر این تله تئاتر است و حسن حسین زاده، صمد آقایی، کمال پورفرج تصویربرداری و مسعود ابراهیمی، قاسم اندرزگو و محمدحسین رحیمی صدابرداری این اثر را برعهده دارند.
سئودا رضایی، بهنام پناهی، ابراهیم عباسعلیزاده، شهرام خزرایی، ایرج اوجه یاری، مهدی غنی لو، علی سلیمانی و  نسیبه سیدی در تله تئاتر «سارای» ایفای نقش می‌کنند.

تصاویر

امتیاز شما