امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

اقدامات شبکه اترک به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

مشاهده ۳۹۰
۱۳۹۹/۱۰/۲۷- ۰۷:۵۸

«در سوگ یاس» و «اشک سرخ » عنوان ویژه برنامه‏ های است که از صداوسیمای خراسان شمالی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدای اترک با برنامه «در سوگ یاس» شنوندگان و دوستداران اهل بیت (ع) را همراهی می‌ کند. در این برنامه تلاش می‌ شود تا سبک زندگی حضرت زهرا (س) و فرایند الگوپذیری مردم از شخصیت بانوی دو عالم تبیین و ابعاد سیاسی و اجتماعی زندگی حضرت فاطمه (س)  بررسی شود. «در سوگ یاس» با دعوت از کارشناسان مذهبی ضمن معرفی ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س) وقایع دوران حیات ایشان نیز بررسی می‌شود و به نقش ایشان در خصوص آماده کردن افکار مسلمانان برای امامت حضرت علی (ع) و دفاع از اسلام ناب محمدی می‌ پردازد. مداحی و گفت و گو با ذاکران اهل بیت (ع)، ارتباط با شهرهای مذهبی، گزارش از هیئت مذهبی، برگی از زندگی (معرفی شهید گمنام)، معرفی کتاب درباره حضرت زهرا (س)، شعر شاعران درباره حضرت فاطمه (س)، حدیث خوبان، کلام بزرگان، مصاحبه، موسیقی، تلفن و پیامک های مردمی و...از بخش‏ های گوناکون برنامه است. تهیه کنندگی «در سوگ یاس» بر عهده سمیرا شرافتی نژاد است که با گویندگی اعظم صادقی یکشنبه 28 دی مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ساعت 9:30 به مدت 90 دقیقه از صدای اترک به صورت زنده روی امواج می‏ رود.

همچنین سیمای اترک با برنامه «اشک سرخ» مهمان مخاطبان و عزاداران خاندان عصمت و طهارت (ع) می‌ شود. «اشک سرخ» با دعوت از کارشناسان مذهبی ضمن معرفی ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س) وقایع دوران حیات ایشان را بررسی می‌کند و به نقش پر رنگ ایشان  در خصوص آماده کردن افکار مسلمانان برای امامت حضرت علی (ع)و همراهی و کمک به امام خویش می‌ پردازد. مداحی و گفت و گو با ذاکران اهل بیت (ع)، موسیقی تصویر، ارتباط با شهرهای مذهبی، گزارش از هیئت مذهبی تفسیر سوره کوثر، تلفن و پیامک های مردمی و ... از بخش ‏های مختلف برنامه است. تهیه کنندگی «اشک سرخ» بر عهده حامد ظریفیان است که شنبه 27 دی مصادف با شب شهادت حضرت صدیقه کبری (س) و یکشنبه 28 دی از ساعت 21 به مدت یک ساعت به صورت زنده از سیمای اترک روی آنتن می ‏رود.

تصاویر

امتیاز شما