امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

سینما فرهنگ به دنبال ارائه شیوه نامه ای برای فیلم دفاع مقدس

مشاهده ۳۶۵
۱۳۹۹/۱۱/۰۴- ۱۲:۴۸

«سینما فرهنگ» عنوان برنامه جدید رادیو فرهنگ است که با اجرای جهانگیر الماسی به بررسی سینمای دفاع مقدس می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«سینما فرهنگ» به تهیه‌ کنندگی رضا غیور و  اجرای جهانگیر الماسی، به نقد و تحلیل سینمای دفاع مقدس می‌پردازد.
علیرضا حبیبی، مدیر رادیو فرهنگ درخصوص این برنامه گفت: یکی از ماموریت های رادیو فرهنگ حوزه راهبردی و مهم سینما است. سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، یکی از ظرفیت های هنری جمهوری اسلامی است که نه تنها در جغرافیای ایران بلکه برای جهان باید به عنوان الگوی هنری معرفی شود. این شبکه رادیویی با همکاری انجمن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سازمان هنری دفاع مقدس، برنامه «سینما فرهنگ» را در جدول پخش قرار داده است.
وی درباره چرایی دعوت از جهانگیر الماسی به عنوان کارشناس مجری این برنامه گفت: الماسی یکی از هنرمندان نام آشنای سینمای ایران است که در حوزه سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجربه دارد و در کنار انسیه شاه حسینی و حبیب الله بهمنی، نویسنده و کارگردان سینما، جمع منتقدان را کامل کرده است.
مدیر رادیو فرهنگ، هدف برنامه«سینما فرهنگ»را معرفی سینمای دفاع مقدس و بررسی نقاط قوت و ضعف دانست و افزود: این برنامه تنها به اطلاع رسانی و معرفی آثار دفاع مقدس اختصاص ندارد، بلکه برنامه ای چالشی با محور آسیب شناسی این حوزه است که جایگاه سینمای دفاع مقدس و راه‌ های رفع مشکلات و رسیدن به قله و هدف این سینمای معناگرا ، محتوامحور و مساله محور را بررسی می‌کند.
حبیبی بازخوانی دفاع مقدس را فرصتی برای خلق ایده‌ های بکر و جذاب در سینما و سریال عنوان کرد و گفت: در برنامه«سینما فرهنگ» تلاش می‌ کنیم تا یاری رسان فیلمسازان برای تولید آثار فاخر با ارائه سوژه‌ ها و ایده‌ های مناسب باشیم و این برنامه با نگاهی به الگوهای موفق سینمای جهان و بومی سازی آن، مشوق بازخوانی و بازآفرینی است و شکل جدیدی از ارائه سینما در رادیو است.
گفتنی است برنامه رادیویی «سینما فرهنگ» از شنبه ۴ بهمن ماه ساعت ۲۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

امتیاز شما