امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

سمفونی شهر با سرود انقلابی«ایران ایران ایران» در رادیو نمایش نواخته می شود

مشاهده ۳۶۱
۱۳۹۹/۱۱/۰۵- ۱۳:۱۶

سریال رادیویی«سمفونی شهر» با موضوع ساخته شدن سرود انقلابی «ایران ایران» در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، میرطاهر مظلومی‌، کارگردان سریال رادیویی «سمفونی شهر» درباره این مجموعه رادیویی گفت: فریدون خشنود، آهنگساز و تنظیم کننده  سرود انقلابی«ایران ایران ایران » است که در زمستان سال 57 پیشنهاد خوانندگی این آهنگ را به رضا رویگری که آن زمان بازیگر تئاتر بود، داد و پس از آن این سرود در استودیو صبا ضبط شد که از ماندگارترین سرودهای انقلابی ایران است. وی با بیان اینکه اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش با تولید سریال«سمفونی شهر» که درباره این سرود انقلابیاست، به رضا رویگری، خواننده این اثر ادای احترام کرد گفت: در حقیقت منبع الهام شعر این سرود که حسین سرافراز آن را سروده، خود مردم بودند و فریاد الله‌ اکبرشان، که صدای رسا و تأثیرگذار رضا رویگری، ماندگاری این اثر را صدچندان کرد.

در این سریال ایوب آقاخانی، میرطاهر مظلومی، سید مجتبی طباطبایی، محمد آقامحمدی، مینا شجاع، حمید یزدانی ابیانه، علی اصغر دریایی، نازنین مهیمنی، احمد لشینی، عباس توفیقی، مسعود زنوزی راد و محمد مجدزاده هنرنمایی می‌کنند.

مجموعه رادیویی«سمفونی شهر» به نویسندگی پوریا موسوی و مانی مستان،تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، صدابرداری محمدرضا محتشمی و افکتوری نازنین حسن پور، از 18 بهمن هر شب ساعت 23:45 از رادیو نمایش پخش و روز بعد ساعت 2:30 دقیقه بامداد بازپخش می‌شود.

همچنین این سریال هر شب ساعت 22:30 دقیقه از رادیو ایران نیز روی آنتن می رود.

 

 

امتیاز شما