امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

رونمایی تصویری از یک کتاب در رادیو فرهنگ

مشاهده ۲۷۱
۱۳۹۹/۱۱/۱۵- ۱۰:۰۳

آیین رونمایی کتاب رادیو فرهنگ،از پلتفرم ایرانصدا و همچنین تارنمای رادیو فرهنگ و نشانی رادیو فرهنگ در شبکه‌های اجتماعی به طور زنده و تصویری پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه سه جلدی«فلسفه انقلاب اسلامی در ایران» تالیف حمید مولانا، «کلاه پوستی‌ها» از سید میثم موسویان و «آن مرد با باران می آید»نوشته وجیهه سامانی، 15 بهمن در برنامه«آیین کتاب» رادیو فرهنگ رونمایی می‌شوند. کتاب«فلسفه انقلاب اسلامی در ایران» حاصل مقالات نظری حمید مولانا، نویسنده درباره انقلاب اسلامی در ایران است که در طول چند دهه گذشته قلم خورده و در نشریات مختلف انتشار یافته است. اغلب فصول این کتاب از «ستون چشم انداز» روزنامه کیهان در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی جمع آوری شده است. هدف اصلی مقالات، شناخت انقلاب اسلامی در ایران و ویژگی‌های خاص آن در تاریخ و جهان معاصر است. نویسنده در این مجموعه در قدم اول به بررسی کودتای بیست و هشتم مرداد می‌ پردازد و سپس با حوادث به سمت سال 57 و پیروزی انقلاب اسلامی حرکت کرده است.
در آیین رونمایی کتاب رادیو فرهنگ، که علاوه بر موج رادیویی از طریق پلتفرم ایرانصدا و همچنین تارنمای رادیو فرهنگ و نشانی رادیو فرهنگ در شبکه‌های اجتماعی به طور زنده و تصویری پخش می‌ شود، صحبت های ضبط شده پرفسور حمید مولانا درباره این اثر تقدیم شنوندگان می‌ شود.
رمان«کلاه پوستی‌ها» نوشته سید میثم موسویان، که انتشارات صدا چاپ کرده، درباره‌ پسر نوجوانی‌ ست که در آذرشهر تبریز همراه پدری لاابالی و نامادری مهربان در زمان پهلوی دوم زندگی می‌ کند. نوجوان طبق گفته‌ رئیس شهربانی وقت آذرشهر و تایید پدرش قرار است به مسجد رفته و از سخنرانی‌ های آیت‌ الله مدنی و همراهانش جاسوسی کند، اما او بر سر دوراهی اطاعت از پدر و سرپیچی از فرمان او قرار دارد.
کتاب«کلاه ‌پوستی ‌ها» قبل از انتشار، در سال 1398 با نام «زمستان مردی» در یازدهمین جشنواره‌ شعر و داستان انقلاب شایسته‌ تقدیر شد.
در آیین رونمایی کتاب، وجیهه سامانی، نویسنده کتاب«آن مرد با باران می آید» نیز حضور دارد، داستان این کتاب درباره حوادث و اتفاقات چهارماه پایانی انقلاب در سال ۵۷ است، به طوری‌که روایت داستان از مهر سال ۵۷ آغاز و تا ۲۶ دی‌ماه که فرار شاه بوده، به پایان می‌رسد.
برنامه«آیین کتاب» به تهیه کنندگی یلدا احتشامی، امروز ساعت ۱۵ از رادیو فرهنگ روی آنتن می رود.

همچنین می توانید با پخش زنده ‌‌تصویری مراسم از طریق رادیو نما، پایگاه اطلاع رسانی و درگاه‌های تارنمای رادیو فرهنگ به نشانی http://radiofarhang.ir/، صفحه رادیو فرهنگ در فضای مجازی به نشانی live.farhang@ و همچنین برنامه کاربردی ایرانصدا به صورت زنده و تصویری با این برنامه همراه شوید.

امتیاز شما