امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
آیت الله جوادی آملی:
آیت الله جوادی آملی:

مردم بیشتر وقت خود را با رسانه ملی می‌گذرانند

مشاهده ۳۳۱
۱۳۹۹/۱۱/۲۶- ۲۰:۵۰
تعداد بازدید:331

آیت الله جوادی آملی با اشاره به فراگیر بودن رسانه ملی تصریح کرد: سخنرانی پنج تا 10 درصد در هدایت افراد و جامعه تاثیر دارد، اما روش و منش و رفتار 80 تا 90 درصد اثرگذار است که صداوسیما باید با رفتار و عمل، خروجی حوزه و دانشگاه را به مردم نشان دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی تاکید کرد: رسانه ملی باید ناشر علومی‌باشد که از حوزه‌ها و دانشگاه‌ها خارج می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رسانه ملی باید با روش‌های علمی و هنری، ادب اسلامی را در جامعه ترویج کند، افزود: باید به وزن علمی رسانه افزوده شود، چرا که مردم بیشتر وقت خود را با رسانه می‌گذرانند.
آیت الله جوادی آملی ادب را جزیی از اخلاق بین‌المللی اسلام دانست و افزود: رسانه باید مردم را به وحدت و احترام نسبت به یکدیگر دعوت کند.
این مرجع تقلید با انتقاد از حجم بالای پخش  تبلیغات بازرگانی تصریح کرد :البته بودجه مهم است و باید بودجه مورد نیاز رسانه ملی تامین شود اما اینکه دایم از آنتن غذا و کفش و ...تبلیغ کنیم درست نیست و به جایگاه رسانه لطمه می زند .
آیت الله جوادی آملی بر استفاده از جوانان در جامعه نیز تاکید کرد و گفت: جوانان باید زیر نظر افراد باتجربه امور را پیش ببرند تا به بهترین شکل کارها به سرانجام برسد.
وی افزود :باید با عمق بخشیدن به تحقیقات برنامه ای ،به مخاطبان رادیو و تلویزیون خوراک مناسب و قوی فکری ارائه کرد .
دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد صداوسیما، بر نقش‌آفرینی صداوسیما در مقاطع حساس و مناسبتی تاکید و آمادگی رسانه ملی را برای تبیین رسانه ای تفسیر قرآن کریم آیت الله جوادی آملی اعلام کرد.
رئیس رسانه ملی همچنین از آیت الله جوادی آملی درخواست کرد تا در خصوص برنامه سازی مناسب با رویکرد تبیین قیامت به سازمان صدا و سیما راهنمایی ارایه کنند .

امتیاز شما