امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
در گفتگو با مهر مطرح شد؛
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تاریخ علم و فناوری در ایران در «علم نافع» رادیو گفت وگو

مشاهده ۶۴۵
۱۳۹۹/۱۲/۰۲- ۱۱:۱۵
تعداد بازدید:645

برنامه «علم نافع» از شبکه رادیویی گفت و گو در فضایی تخصصی و با حضور نخبگان رشته‌های علمی‌کشور به مسائل مرتبط با علم و فناوری در ایران و جهان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،این برنامه حول محور تاریخ علم و فناوری در ایران از قرون اولیه اسلامی تا دوره حاضر و همچنین وضعیت علم و فناوری پس از انقلاب اسلامی صحبت می‌کند. سیاست‌های کلی نظام در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی، مهندسی، انسانی و همچنین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از محورهای اصلی این برنامه است.

بررسی نقش نخبگان در علم و فناوری، علوم نظامی، چگونگی تربیت دانشجو در زمینه‌های پژوهشی مخصوصاً در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، نقش مراکز دینی در علم و فناوری، علوم و فناوری در جهان (به تفکیک قاره، منطقه و کشور) و مقایسه وضعیت علمی ایران با وضع علمی روز جهان، اینکه چه مسیری را باید طی کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم، آینده علم و فناوری در جهان و نقش علم و فناوری در تحقق تمدن نوین ایرانی اسلامی موضوعاتی هستند که در این برنامه بررسی می‌شود.

برنامه علم نافع به تهیه کنندگی نادر بنی صفار، پنجشنبه‌ها ساعت ۱۳:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه از شبکه رادیویی گفت و گو بروی موج fm ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما