امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

«خیبرشکنان» شبکه سهند از به خون غلتیدگان خیبر می‌گوید

مشاهده ۲۳۸
۱۳۹۹/۱۲/۰۴- ۱۱:۲۸

برنامه تلویزیونی«خیبرشکنان» به مناسبت سالگرد عملیات غرورآفرین خیبر، سوم و چهارم اسفند از شبکه سهند پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«خیبر شکنان» به مناسبت سوم اسفند، سالگرد عملیات غرورآفرین خیبر در سیمای آذربایجان شرقی تهیه شده است.

این برنامه با دعوت از برخی فرماندهان و رزمندگان لشکر عاشوراء، که درسال۶۲  در این عملیات حضور داشته و جان فشانی کرده اند، ابعاد مختلف این عملیات را چون مقاومت جانانه رزمندگان اسلام به ویژه در حفظ جزایر مجنون ، نصب پلی به طول 13 کیلومتر بر روی آبهای هور، به کارگیری سلاح شیمیایی توسط عراق درمنطقه و ..  بازگو می‌کند.

گفتنی است عملیات خیبر اولین عملیات آبی-خاکی ایران در دوران دفاع مقدس بود که با هدف غلبه بر نقاط قوت دشمن اجرا شد. رزمندگان سپاه اسلام در این عملیات توانستند منطقه‌ای به وسعت ۱۰۰۰ کیلومتر مربع در هورالعظیم، ۱۴۰ کیلومتر مربع در جزایر مجنون و ۴۰ کیلومتر مربع در طلائیه را آزاد کنند.

همچنین در این عملیات محمدابراهیم همت، فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و حمید باکری، جانشین فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.  

در برنامه«خیبر شکنان»شهرام عبدی، کارگردان، محمد نیک نفس، مجری کارشناس، بهنام ابوالحسنی، صدابردار و علیرضا حسین پور، نورپرداز با بینندگان همراه می‌شوند.

عباس احمدزاده برنامه«خیبر شکنان» را در چهل دقیقه تهیه کرده که 3 و 4 اسفند از ساعت 18:40 تقدیم بینندگان شبکه سهند می‌ شود.  

امتیاز شما