امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
پرس تی وی بررسی می‌کند؛
پرس تی وی بررسی می‌کند؛

خطرات پایگاه هسته ای مخفی اسرائیل برای غرب آسیا

مشاهده ۱۷۳
۱۳۹۹/۱۲/۰۴- ۱۵:۲۷
تعداد بازدید:173

برنامه «جریان خاورمیانه» (Mid EastStream) شبکه پرس تی وی به پایگاه هسته ای مخفی اسرائیل و خطر این پایگاه برای آسیای غربی اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» به تهیه کنندگی و اجرای مروه عثمان و با حضور دکتر نمر سعد عضو انجمن رام الله و گریگوری مفسر سیاسی از دوبلین به بررسی مرکز تحقیقات هسته ای فوق العاده مخفی اسرائیل در نزدیکی شهر جنوبی دیمونا می‌پردازد. اسرائیل هرگز به داشتن زرادخانه هسته‌ای اعتراف نکرده است و برآوردها نشان می ‌دهد حداقل ۲۰۰ بمب هسته ‌ای در اختیار دارد. این برنامه همچنین به این موضوع می‌پردازد که اسرائیل پنجمین قدرت هسته‌ ای در جهان محسوب می‌ شود و زرادخانه هسته‌ای آن علاوه بر داشتن بمب های هسته ای قابل پرتاب از هوا، شامل کلاهک ‌های هسته ‌ای است که می ‌تواند با استفاده از موشک‌های جریکو به مسافت ۱۵۰۰ کیلومتر برسند. مروه عثمان، مجری «جریان خاورمیانه» با طرح سوالاتی همچون چه چیزی به اسرائیل حق ساخت زرادخانه‌های زیر زمینی را می دهد؟ و آیا اسرائیل به اعضای آژانس اجازه می دهد در مورد دیمونا تحقیق کنند؟ نظر مهمانان را در این خصوص جویا می‌شود.

برنامه «جریان خاورمیانه» روز سه شنبه 4 اسفند ماه ساعت 21:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 10:00، 17:00 و 23:00، پنجشنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود.

امتیاز شما