امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

عیدانه‌ های صداوسیمای آذربایجان شرقی در میلاد امیرالمومنین(ع)

مشاهده ۳۶۳
۱۳۹۹/۱۲/۰۶- ۱۰:۵۱

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی به مناسبت خجسته میلاد مولود کعبه و بزرگداشت روز پدر، ویژه برنامه‌های شاد و مفرحی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه سهند عصرگاه روز چهارشنبه ویژه برنامه گفت و گو محور «صراط» را به تهیه کنندگی کوروش رزمی‌، با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه پخش می‌کند.  

برنامه شبانگاهی«زعفران» هم که هر شب به تهیه کنندگی احد محمودنسب به صورت زنده از سیمای آذربایجان شرقی به روی آنتن می رود، در شب میلاد خیرالاوصیاء، مولی الموحدین علی بن ابی طالب(ع) به صورت ویژه به این موضوع می‌پردازد.

در روز میلاد هم ویژه برنامه صبحگاهی «چای نبات» از ساعت 9 به مدت 120 دقیقه، به تهیه کنندگی مهدی گوهریان با آیتم های متنوع و شاد روی آنتن می رود. در این برنامه با دعوت از کارشناسان مذهبی، ولادت معجزه گونه حضرت علی، شکافته شدن دیوار کعبه و تولد ایشان در خانه خدا، جایگاه ویژه ایشان در ریشه گرفتن دین مبین اسلام و حمایت همه جانبه از رسول خدا(ص) و همچنین فلسفه نامگذاری این روز به عنوان روز پدر و شأن و جایگاه پدران در خانواده و جامعه بررسی می‌شود. پخش موسیقی‌های شاد ملی و محلی، پیام ها و پیام کهای مخاطبان و پخش گزارش های مردمی و انتقال حال و هوای این عید بزرگ به خانه‌های بینندگان شبکه سهند، از دیگر آیتم های برنامه«چای نبات» است.  

گفتنی است رادیو آذربایجان شرقی در روز ولادت امیرالمومنین با برنامه زنده«ولایت بایرامی» از ساعت 10 صبح به مدت 120 دقیقه با شنوندگان همراه می‌شود. گزارش های مردمی، صحبت های کارشناسان مذهبی با محور ابعاد شخصیتی، حکومت داری، برقراری عدل اجتماعی و همچنین سیره و اخلاق حضرت علی(ع) در میان خانواده و اجرای زنده موسیقی محلی و عاشیقی از بخش های برنامه است.

رادیو برون مرزی تبریز هم در شب و روز میلاد فاتح خیبر، ویژه برنامه زنده«کعبه مولودی» را به مدت 60 دقیقه برای مخاطبان آذری زبان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز پخش می‌ کند. همچنین برنامه‌های«مشکات» و «شناور» از دیگر تدارکات رادیو برون مرزی برای این مناسبت است.

پخش گزارش هایی با محور میلاد حضرت علی(ع)، بزرگداشت مقام و منزلت پدر، پوشش برنامه‌ های خودجوش مردمی در سطح شهر، پوشش برنامه‌های بنیاد بین المللی غدیر استان در عید ولادت و پوشش خبرهای شهرستان‌ها در ارتباط با این میلاد باشکوه از جمله برنامه‌های معاونت خبر صداوسیمای آذربایجان شرقی است.

گفتنی است تولید و نشر محتواهای خبری در قالب فیلم نوشت، عکس نوشت، اینفوگرافی و .. در صفحات خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان، بخشی از تلاش های همکاران فضای مجازی معاونت خبر در این عید بزرگ به شمار می رود.

امتیاز شما